اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مازندران پیشتاز در حماسه سیاسی-100

ابراهیمی: وعده‌های انتخاباتی نباید فراموش شود

رئیس ستاد انتخابات مازندران گفت: فراموش کردن وعده‌‌های انتخابات عملی دور از شان نظام و ملت ایران است که نباید هیچ یک از نامزدها به خود اجازه چنین رفتاری دهند.

ابراهیمی: وعده‌های انتخاباتی نباید فراموش شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری به نقل از روابط عمومی استانداری مازندران، هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه برخی از موارد و مصادیق بداخلاقی‌های انتخاباتی جرم‌انگاری شده و قابلیت شکایت و مجازات دارد، بیان داشت: برخی دیگر از آن‌ها جرم‌انگاری نشده و یا کشف جرم آن آسان نیست.

وی افزود: اینجاست که وجدان عمومی به ویژه در عرصه انتخاب و با رای مردم دادگاه عدل اخلاقی به حساب می‌‌آید هر چند بسیاری از بداخلاقی‌‌های انتخاباتی هم از چشم مردم و ناظران نیز مخفی می‌‌ماند.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار مازندران نقض قانون، اسراف در هزینه‌های انتخاباتی، خریدن رای از طریق برگزاری مهمانی‌‌ها و نیز اعطای امتیازات، دادن وعده‌‌های دروغین و کاذب فراتر از توان نامزد و فراتر از مسئولیت‌های قانونی را از آسیب‌های نامزدها دانست.

ابراهیمی مدیون کردن مردم به لحاظ روحی و قراردادن آنها در محذوریت‌‌های اخلاقی با شرکت در مجالس غم و شادی و دامن‌زدن به اختلافات قومی و طایفه‌ای را دیگر آسیب‌های اخلاقی انتخاباتی دانست و ادامه داد: عملیات روانی بر ضد رقبا از طریق نادیده‌گرفتن نقاط مثبت و برجسته کردن نقاط منفی آنها و نادیده‌گرفتن خدمات دولت‌های حال و گذشته نیز در راس این آسیب‌ها و اقدامات غیراخلاقی کاندیداها قرار دارد.

وی عوام‌فریبی و بزرگ‌نمایی در تحصیلات و تخصص‌‌ها، غوغاسالاری و تبلیغ منفی غیر مستند، تهدید و ارعاب مردم و رقبا، هزینه کردن از مقدسات و شخصیت‌های محبوب و مقدس، دریافت کمک از بیگانگان و دنبال کردن منافع آنان، سوء استفاده از اموال و وسایل دولتی برای تبلیغات، تبلیغات نامربوط به نیازهای اساسی مردم و تبلیغات ساختارشکن و زیر پا گذاردن اصول قانون اساسی را در زمره دیگر رفتارهای متضاد با اخلاق کاندیداهای انتخابات اعلام کرد.

این مسئول استانی اظهار داشت: ماده 71 قانون انتخابات تصریح دارد داوطلبان ریاست‌ جمهوری و طرفداران آنان در تبلیغات انتخاباتی به هیچ ‌وجه مجاز به هتک حرمت و حیثیت نامزدهای انتخاباتی نیستند و متخلفان بر اساس مقررات مجازات خواهند شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران یکی از مراحلی را که نامزدها باید بر رفتارهای قانونی و اخلاق‌مدار تاکید ورزند، پس از پیروزی در انتخابات ذکر کرد و افزود: فراموش کردن وعده‌‌های انتخاباتی و اولویت‌ دادن به گروه‌‌گرایی به جای توجه به مردم، عملی دور از شان نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت سرافراز ایران است که نباید هیچ یک از نامزدها به خود اجازه چنین رفتاری دهند.

ابراهیمی حق قلمداد کردن خود و باطل شمردن رقیب را یکی دیگر از مصادیق بداخلاقی انتخاباتی کاندیدای پیروز دانست و ادامه داد: ادامه تخریب رقبا و اینکه رقیب، فاقد صلاحیت‌های انقلابی یا مردمی است، هیچ سودی برای مردم و کشور ندارد بلکه موجب گسترش بداخلاقی در میان توده‌های جامعه خواهد شد.

وی همچنین تغییر در لحن و سیاست‌‌ها بدون توجه به وفاداری به آن چه مردم بدان رای‌ داده‌اند و بزرگنمایی در آرای حاصل شده و کوچک کردن آرای رقبا را از جمله دیگر رفتارهای ناشایست کاندیدای پیروز در انتخابات اعلام کرد.

این کارشناس مسائل سیاسی رای‌دهندگان و هواداران کاندیداها را نیز نیازمند رعایت شرایط و اخلاق انتخاباتی دانست و تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در انتخابات باید با پرهیز از انتخاب بر اساس تعلقات شخصی، مصالح کشور و جامعه را در نظر گرفته و فردی اصلح برای اداره امور مملکت را انتخاب کنند.

انتهای پیام/2296/ت/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول