اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در قالب شب شعر

شاعران کاشانی میلاد کوثر نور را به جشن نشستند

همزمان با میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن، بیست و هشتمین شب شعر انجمن سخن کاشان با عنوان جشن «کوثر نور» برگزار شد.

شاعران کاشانی میلاد کوثر نور را به جشن نشستند

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، در این آیین که سه شنبه شب در باغ پیروزان کاشان برگزار شد مدیر انجمن سخن کاشان با تبریک میلاد حضرت فاطمه زهرا (س)، از این بانوی بزرگ اسلام به عنوان الگوی زنان جهان نام برد و تأسی به این بانوی بزرگ اسلام را تضمین کننده سعادت دنیا و آخرت قلمداد کرد.

سید علی‌اصغر صائم کاشانی با اشاره به نامگذاری روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) به عنوان هفته زن و روز مادر، بر لزوم شناخت بیشتر سیره و مرام این بانوی بزرگ اسلام توسط بانوان ایران اسلامی تأکید کرد. 

به گفته وی، اگر بانوان ایران اسلامی حضرت فاطمه زهرا (س) را در زمینه‌های مختلف زندگی خود به عنوان الگو قرار دهند، مشکلات و آسیب‌های جامعه به طور جدی کاهش می‌یابد.

مدیر انجمن سخن کاشان با تجلیل از مقام شامخ فاطمه زهرا (س)، نامگذاری این روز به نام روز مادر را از مهمترین اهداف برگزاری جشن بزرگ کوثر توسط انجمن ادبی سخن کاشان نام برد و افزود: در این آیین همه ساله از مادران شاعره عضو انجمن سخن کاشان تجلیل می‌شود.

صائم کاشانی در ادامه تعداد اعضای انجمن سخن کاشان را یکصد نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 50 نفر عضو رسمی و 50 نفر عضو افتخاری این انجمن هستند که ادیبان، شاعران، خوشنویسان و موسیقی‌دانان اعضای اصلی آن را تشکیل می‌دهند.

مدیر انجمن سخن کاشان در ادامه با اشاره به برگزاری سالانه بیش از 70 عنوان برنامه توسط انجمن سخن کاشان به مناسبت‌های مختلف بیان داشت: علاوه بر این برنامه‌ها، جلسات هفتگی نقد و بررسی اشعار شاعران جوان و تدریس صناعات شعری نیز بخش دیگری از برنامه‌های مستمری است که توسط انجمن برگزار می‌شود.

صائم کاشانی رویکرد شاعران جوان و با تجربه عضو انجمن سخن کاشان را بیشتر به سوی شعرهای آئینی و عاشورایی دانست و افزود: 30 شاعر آقا و 20 شاعره خانم عضو اصلی انجمن سخن کاشان هستند.

انجمن ادبی سخن کاشان فعالیت رسمی خود را از 1364 توسط شاعر معاصر سید علی اصغر صائم کاشانی آغاز کرد و امروز با بیش از ربع قرن فعالیت به عنوان یکی از انجمن‌های مهم این شهرستان مطرح است.

بیست و هشتمین شب شعر انجمن سخن کاشان با عنوان«جشن کوثر نور» با حضور شاعران، ادیبان و اساتید دانشگاه‌ها، در باغ مصفای پیروزان این شهرستان برگزار شد.

انتهای پیام/2406/ط30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول