اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه استاندار در کهگیلویه و بویراحمد:

تنها در یک شاخص موفق به ارزیابی روابط عمومی‌ها شدیم/مدیران روابط عمومی‌ها را حمایت کنند

بعد از طرح برخی نگرانی‌ها از نحوه انتخاب روابط عمومی برتر در کهگیلویه و بویراحمد، مدیر روابط عمومی استانداری با ارائه توضیحاتی به چرایی و چگونگی این انتخاب پرداخت.

تنها در یک شاخص موفق به ارزیابی روابط عمومی‌ها شدیم/مدیران روابط عمومی‌ها را حمایت کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، جایگاه روابط عمومی‌ها در استان کهگیلویه و بویراحمد در دو سال گذشته ارتقای قابل توجهی پیدا کرده و از مدیران گرفته تا خود روابط عمومی‌ها و جامعه هدف هر سازمان، این را پذیرفته‌اند که روابط عمومی‌، سخنگو، ورودی و خروجی یک سازمان است.

شاید جالب باشد که ابهامات، انتقادات، درخواست و یا پیشنهاد یک ارباب رجوع در یک سازمان  بلافاصله به مسئول روابط عمومی آن سازمان منتقل داده شود و این موضوع در کهگیلویه و بویراحمد در حال جا افتادن است.

جنب و جوش به وجود آمده در میان روابط عمومی‌ها برای عملکردی قابل قبول‌تر و رقابت سالم دستگاه‌ها در این امر نوید روزهای بهتری را برای روابط عمومی‌ها می‌دهد.

در این وادی، مراسم انتخاب روابط عمومی‌برتر در استان کهگیلویه و بویراحمد که در روز 27 اردیبهشت انجام شد مخالفان و موافقین زیادی داشت که در این خبرگزاری نیز بخشی از آن‌ها منعکس شد.

از سوی روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد و به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج همایش روابط عمومی‌های این استان برگزار شد و در آن روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج در حوزه الکترونیک برتر تشخیص داده و از او تجلیل شد.

در پی آن تعدادی از روابط عمومی‌های سایر دستگاه‌ها از جمله کمیته امداد، دانشگاه یاسوج، آموزش و پرورش و تعداد زیاد دیگری به این انتخاب معترض بودند و گفتند که این انتخاب عادلانه نبوده و اگر ارزیابی دقیقی صورت می‌گرفت روابط عمومی دستگاه آن‌ها حائز رتبه می‌شد.

نوک پیکان این انتقادات به سوی دین‌پرور متصدی روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد بود که بر چه اساسی این انتخاب را انجام داده است.

در گزارش قبل به حرف‌ها و انتقادات روابط عمومی‌ها اشاره شد و در این گزارش به دیدگاه انتخاب کننده روابط عمومی برتر در حوزه الکترونیک پرداخته می‌شود.

دین‌پرور در این‌باره گفت: حدود 25 دستگاه اداری این استان در سطح اداره‌کل و فرمانداری‌ها و در حوزه روابط عمومی فعالیت‌های خوبی داشتند و به ویژه در جهت روابط عمومی الکترونیک گام‌هایی برداشتند که جای تقدیر دارد ولی در انتخاب روابط عمومی برتر به دلایلی چون محدودیت وقت و نیروی انسانی بنای ارزیابی دقیق و کامل روابط عمومی‌ها را نداشتیم و این کار را تنها در حوزه الکترونیک انجام دادیم.

* روابط عمومی‌ها تنها در حوزه الکترونیک ارزیابی شدند

مدیرکل حوزه استاندارد و مدیر روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با پذیرش این انتقاد که ارزیابی کاملی انجام نشده، افزود: اگر این محدودیت‌ها نبود بدون شک روابط عمومی‌ها را به لحاظ مختلفی چون مقایسه دستگاهی، ارتباطات مردمی، ارتباط و تعامل با رسانه، انتشارات و تبلیغات و شاخص‌های دیگر نیز ارزیابی می‌کردیم که این اتفاق نیفتاد ولی به لحاظ اهمیت روابط عمومی الکترونیک از چند ماه قبل با گماشتن تیمی چهار نفره فعالیت‌های الکترونیکی روابط عمومی‌ها را رصد کردیم و در نهایت روابط عمومی علوم پزشکی در این ارزیابی موفق‌تر از سایر روابط عمومی‌ها بود.

دین‌پرور که در این گفت‌وگو به برخی انتقادات روابط عمومی‌های سایر دستگاه‌ها به این انتخاب پاسخ می‌داد، بیان کرد: بدون شک با توجه به ماهیت ارزیابی الکترونیکی نیازی به ارائه مستندات مکتوب و دستی نبود و این کار با رصد کردن فعالیت‌های همکاران از طریق اینترنت ممکن بود.

وی با بیان اینکه اهمیت کار روابط عمومی‌ها از دید بسیاری مخفی است، ادامه داد: صرفا" به خاطر اهمیت توجه به روابط عمومی الکترونیک و توجه دادن دستگاه‌ها به این امر و ایجاد یک تلنگر در وهله نخست برای مدیران و در وهله دوم برای مسئولان روابط عمومی‌ها، مدیر دانشگاه علوم پزشکی یاسوج که اعتقاد و نگاهی علمی به روابط عمومی الکترونیک داشته و برای این کار اعتبار اختصاص داده و همه جانبه حمایت کرده را شایسته تقدیر دانستیم.

دین‌پرور تصریح کرد: در این بین مدیر روابط عمومی این دانشگاه که توانسته این فضا را در محیط کار خود به وجود بیاورد و از ظرفیت حمایت‌های رئیس دانشگاه برای پیشبرد اهداف سازمانی استفاده کند و مجری امور باشد نیز شایسته تقدیر تشخیص داده شد.

وی تأکید کرد:‌ برخلاف انتقادات برخی از همکاران روابط عمومی که این انتخاب را موجب بی‌انگیزگی سایر همکاران زحمت‌کش می‌دانند، من اینگونه فکر نمی‌کنم چرا که این کار موجب ایجاد انگیزه و سوق دادن سایر روابط عمومی‌ها به سمت فعالیت‌های الکترونیکی می‌شود.

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت:‌ حداقل فایده این کار این بوده که سایر روابط عمومی‌ها پیگیری کنند که در این دانشگاه چه کارهایی در حوزه الکترونیک صورت گرفته که عنوان برتر را کسب کرده است.

وی ابراز داشت: نکته قابل توجه این است که روابط عمومی‌ها را تنها در حوزه الکترونیک ارزیابی کردیم شاید اگر در سایر حوزه‌ها هم امکان ورود داشتیم، دستگاه دیگری انتخاب می‌شد هر چند که در برخی ادارات دیگر نیز به حوزه الکترونیک وارد شدند اما هیچ کدام به اندازه دانشگاه علوم پزشکی کار نکردند.

* رصد برخی فعالیت‌های الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج

وی در پاسخ به این سؤال که در رصد فعالیت‌های الکترونیکی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج چه مواردی بوده که این دانشگاه را صاحب عنوان برتر کرده، گفت: خرید و راه‌اندازی سرور اختصاصی روابط عمومی، راه‌اندازی پرتال جدید دانشگاه و راه‌اندازی آن برای همه شبکه‌های شهرستانی و معاونت‌ها، راه‌اندازی سایت تأثیرگذار وب‌دا در حوزه سلامت، راه‌اندازی سامانه ملاقات مردمی، طراحی اف.پی.تی، سامانه فیلم و عکس سلامت برای نخستین بار، تجهیز همه واحدهای روابط عمومی به سخت‌افزار و نرم‌افزار، راه‌اندازی سایت مشترک همایش‌ها در کنار فعالیت‌های روزمره و روتین روابط عمومی‌ها بخشی از فعالیت‌های روابط عمومی این دانشگاه در حوزه الکترونیک بوده که همکاران ما در این چند ماه رصد کردند.

دین‌پرور این را هم گفت که باید اذعان کرد: بخشی از این موفقیت‌ها بنا به ماهیت تخصصی کار دانشگاه علوم پزشکی است، ضمن اینکه همکاران ما باید بدانند که انتخاب روابط عمومی این دانشگاه در یک بخش خاص به معنی نادیده گرفتن زحمات و فعالیت‌های روابط عمومی سایر ادارات چه در بخش الکترونیک و چه غیر از آن نیست.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش انتخاب دانشگاه علوم پزشکی را بدون ارتباط با میزبانی این دستگاه در همایش روابط عمومی‌ها دانست و یادآور شد: از آنجا که این دانشگاه در حوزه الکترونیک بهتر از سایرین کار کرده است میزبانی این همایش را به دوش آن انداختیم تا سایر دستگاه‌ها نیز به سمت روابط عمومی الکترونیک سوق داده شود.

دین‌پرور اضافه کرد: شاید با این کار به هدف خود رسیدیم و این پیام به مدیران دستگاه‌های اداری کهگیلویه و بویراحمد داده شد که برای تجهیز و حمایت از روابط عمومی‌ها وقت و اعتبار بیشتری در نظر بگیرند.

متصدی روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد در پاسخ به این انتقاد که چرا روابط عمومی دستگاه‌های شهرستانی در این همایش دعوت نشده‌اند، ادامه داد: نظیر چنین همایشی می‌تواند از سوی فرمانداری‌ها در هر شهرستان به فراخور شرایط و در صورت تمایل انجام بگیرد.

دین‌پرور در بخش پایانی صحبت‌هایش از انعکاس این موضوع در رسانه‌ها و شفاف‌سازی و تبیین موضوع روابط عمومی الکترونیک تقدیر کرد و گفت: حساسیت همکاران ما نیز در روابط عمومی‌ها قابل تقدیر است که نشان از تعصب آن‌ها به کار و فعالیت خود دارد و امید است این تعصب به نتیجه مثبتی برای مردم و دستگاه‌های متبوع آن‌ها منجر شود.

------------------------

گفت‌وگو از کریم بنام

----------------------

انتهای پیام/82005/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول