اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق معلولین قروه اعلام کرد

پیشرفت 60 درصدی بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری ورزشی معلولان غرب کشور

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق معلولین شهرستان قروه گفت: مجتمع فرهنگی ورزشی هنری باران مختص معلولان به عنوان بزرگترین مجتمع در غرب کشور، بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

پیشرفت 60 درصدی بزرگترین مجتمع فرهنگی هنری ورزشی معلولان غرب کشور

صادق حسین‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قروه با اشاره به روند احداث مجتمع فرهنگی هنری و آموزشی با نام باران در این شهرستان اظهار کرد: زمین مجتمع باران توسط خیرین خادمی به مساحت 600 مترمربع به ارزش 2 میلیارد ریال اهدا شد و برای عملیات احداث آن 2 میلیارد و 100 میلیون ریال از سوی معاون اول رئیس جمهور اختصاص یافت که تاکنون از پیشرفت فیزیکی بالای 60 درصد برخوردار است.

رئیس هیئت مدیره انجمن دفاع از حقوق معلولین شهرستان قروه افزود: مجتمع فرهنگی هنری و آموزشی مجتمع باران در سه طبقه احداث می‌شود که بزرگترین مجتمع در غرب کشور است.

وی افزود: فرهنگیان به صورت ماهانه 17 میلیون ریال به انجمن دفاع از حقوق معلولین کمک می‌کنند.

حسین‌زاده به تعداد معلولین شهرستان قروه اشاره کرد و افزود: از 4 هزار و 200 نفر معلول در سطح شهرستان، 400 معلول عضو انجمن دفاع از حقوق معلولین هستند که در انجمن به صورت کار تیمی و مشارکتی فعالیت دارند.

به گفته وی، 300 پرونده بهزیستی از مددجویان زیرپوشش خدماتی از قبیل خدمات مشاوره در خصوص ازدواج، اشتغال، مسکن و درمان  توسط این انجمن ارائه می‌شود.

وی به مرکز خیریه توانبخشی و نگهداری از معلولین ذهنی باران اشاره کرد و افزود: 46 معلول ذهنی به صورت شبانه‌روزی تحت مراقبت ویژه هستند که به صورت ماهانه به 120 میلیون ریال هزینه نگهداری و رفاه آنها نیازمندیم.

حسین‌زاده در ادامه افزود: 40 درصد از هزینه این مرکز خیریه توانبخشی معلولین ذهنی را سازمان بهزیستی، بالای 20 درصد توسط فرهنگیان و مابقی توسط خیرین شهرستان قروه تامین می‌شود.

وی به مشکلات معلولین اشاره کرد و افزود: مشکلات اجتماعی از قبل نگاه ترحم‌آمیز، عدم پذیرش توسط جامعه، نبود رسانه، مصرفی‌شدن معلولان و برنامه‌های کلیشه‌ای از مشکلات اجتماعی معلولین است.

حسین‌زاده همچنین مشکلات فیزیکی و ساختاری معلولین را یادآور شد و تصریح کرد: وجود موانع شهرسازی، عدم تجهیز به سخت‌افزار و نرم افزار، ازدواج، مسکن و اشتغال از دیگر مشکلات معلولین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تنها راه حل برای مشکلات معلولین فقط درک اجتماعی است.

انتهای پیام/79009/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول