اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ایجاد سیستم لایتینگ

برقراری پرواز همدان ـ کیش به زودی از فرودگاه همدان/پرواز استانبول پیگیری می‌شود

معاون عمرانی استاندار همدان گفت: با ایجاد سیستم لایتینگ و پهنای باند 200 متری در فرودگاه همدان، پرواز همدان ـ کیش به زودی از فرودگاه همدان انجام می‌شود.

برقراری پرواز همدان ـ کیش به زودی از فرودگاه همدان/پرواز استانبول پیگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، خسرو سامری پیش از ظهر امروز در کارگروه گردشگری استان همدان بر ضرورت هر چه سریع خانه‌های استیجاری سطح شهر همدان تأکید کرد و افزود: با برنامه‌ریزی در این زمینه در هفته‌های آتی باید در یک جلسه‌ای در استانداری، که با حضور همه دستگاه‌های مرتبط با این موضوع برگزار می‌شود، مکانیزم برخوردی با این افراد تعریف شود.

وی تصریح کرد: در این جلسه باید راهکارهای مقابله با خانه‌های استیجاری غیر مجازی که برای مسافران توسط برخی افراد در نظر گرفته می‌شود، باید مقابله شود وگرنه برخورد قانونی با این افراد شکل خواهد گرفت.

معاون عمرانی استاندار همدان در ادامه با اشاره به در پیش بودن اجرای طرح تابستانه در همدان اظهار کرد: با توجه به جاذبه‌های گردشگری مطلوب همدان و زیرساخت‌های مناسبی که با احداث آزادراه همدان ـ ساوه مهیا شده است، پیک کاری و تمرکز گردشگری ما در تابستان است که امیدواریم مانند ایام نوروز شاهد حضور مسافران زیادی در همدان باشیم.

*راه‌های جنوبی استان برای ورود مسافران تسهیل شود

وی با اشاره به مسافران زیاد ایام نوروز در همدان خاطرنشان کرد: آمار زیاد گردشگران در ایام نوروز، نشان داد که بیشتر مسافران همدان از تهران، آذربایجان شرقی و آذربایجان غربی بوده که این امر نشان داد که آزادراه همدان ـ ساوه نقش زیادی در ازدیاد مسافران از این مسیر ورودی همدان داشته است.

سامری اضافه کرد: با حل مشکلات راه‌های جنوبی استان، پیش‌بینی می‌شود که مسافرانی که از جنوب کشور وارد استان می‌شوند، نیز افزایش یابد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با تأکید بر معرفی گردشگری همدان در سطح کشور ابراز داشت: اکنون ما در فصلی قرار داریم که خانواده‌ها مقاصد گردشگری خود در تابستان را انتخاب می‌کنند، که اگر بتوانیم جاذبه‌های گردشگری خود را در سطح کشور معرفی کنیم، باید بتوانیم در شبکه‌های سراسری صدا و سیما جاذبه‌های همدان را مطرح کنیم.

معاون عمرانی استاندار همدان رویدادهای فرهنگی را در جذب گردشگران مفید عنوان کرد و افزود: برگزاری مراسم روز همدان، روز بزرگداشت حکیم هزاره‌ها، جشنواره تئاتر، نمایشگاه کتاب و... می‌تواند در جذب گردشگر تأثیرگذار باشد.

وی با اشاره به ارتباط مباحث فرهنگی و گردشگری نیز اذعان کرد: همایش میرسید علی همدانی می‌تواند موجب حضور گردشگران زیادی از تاجیکستان به همدان شود که همین امر در تولید ثروت و ایجاد اشتغال مؤثر است.

*انجام پرواز همدان ـ کیش به زودی از فرودگاه همدان

سامری با بیان اینکه در حال حاضر همدان در تأمین زیرساخت‌ها اقدامات مطلوبی داشته است، اضافه کرد: ما اکنون آمادگی داریم پروازهای ایرباس 300 و 600 در فرودگاه همدان نشست و برخاست کند.

وی با اشاره به اقداماتی که در فرودگاه در حال انجام است، بیان داشت: پهنای 200 متر باند فرودگاه و ایجاد سیستم لایتینگ (روشنایی) برای انجام پروازها به صورت شبانه‌روز مد نظر است که در آخرین قرارداد لایتینگ 2.5 میلیارد تومان به این امر اختصاص یافت، که در حال خرید است و قطعاً انجام می‌شود.

معاون عمرانی استاندار همدان با اشاره به چارتر شدن پرواز همدان ـ مشهد از سوی شرکت هواپیمایی علیصدر مهر ابراز داشت: هم‌اکنون در بحث کیش نیز در حال رایزنی با سه یا چهار شرکت هواپیمایی بزرگ مانند نفت و آسمان هستیم که با شرکت نفت به نتیجه رسیده و اگر مجموعه مناسبی از شرکت‌های هوایی بتوانند کار چارتر کردن را بر عهده بگیرند، پرواز کیش هم در فرودگاه انجام خواهد شد.

وی در پایان سخنانش با بیان اینکه پروازهای زیارتی از همدان نیز در حال انجام است، خاطرنشان کرد: در مورد پرواز همدان ـ استانبول نیز قراردادهای مقدماتی انجام شده و ما پیگیری لازم را برای داشتن پرواز بین‌المللی خواهیم داشت.

انتهای پیام/89003/ش40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول