اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حجت‌الاسلام علی بهجت:

نماز اعلم مظاهر عبودیت و تمرین پرواز به سوی حق است

فرزند مرحوم آیت‌الله العظمی بهجت با اشاره به ویژگی‌ها و محسنات فراوان نماز گفت: نماز اعلم مظاهر عبودیت است.

نماز اعلم مظاهر عبودیت و تمرین پرواز به سوی حق است

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، حجت‌الاسلام علی بهجت ظهر امروز در مراسم اختتامیه سومین جشنواره ملی باران در مجتمع فرهنگی شهر سنندج با بیان اینکه نماز بالاترین ظهور بندگی است اظهار کرد: نماز پائین‌ترین مراتب هستی را به بالاترین مقصدها رهنمون می‌کند.

وی افزود: نماز رسیدن از نهایت حضیض به اوج عظمت است و حرکت منتهی الاعلی از نماز شروع می‌شود.

بهجت تصریح کرد: درک باطن نماز زمانی محقق می‌شود که فرد خود باطن پاکی داشته باشد.

وی نماز را اعلم مظاهر عبودیت و رهایی از عظمت با اتصال عبد به معبود دانست و گفت: در واقع نماز تمرین پرواز انسان است چراکه کسی که نماز را درک کند دارای احوالات دیگری خواهد شد.

بهجت با تأکید بر اینکه در صورت قبولی نماز همه اعمال نیز پذیرفته خواهد شد اظهار کرد: ادای این فریضه انسان را از بدی‌ها و لغزش و گناهان باز می‌دارد.

وی نماز را داخل شدن در حرم امن الهی خواند و گفت: اطاعت اینگونه از ذات حق به معنای تمایل توجهات از غیر خدا به سوی خداوند است.

بهجت خاطر نشان کرد: در صورت ادای این فریضه به طور قطع جامعه اسلامی برخوردار از سلامت و امنیت اخلاقی خواهد بود.

نماز انسان را به بالاترین درجات ارتقا می‌دهد

در ادامه این مراسم مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه کردستان نماز را یکی از پیچیده‌ترین روابط انسان با خدا عنوان کرد و گفت: تفاوت نبی اسلام با سایر پیامبران در این است که ایشان نماز را برای امت خود به ارمغان آورد.

حجت‌الاسلام محمد‌علی شیخ‌الاسلامی اوج معنای نماز را ارتقای انسان از انسانیت به مراتبی بالاتر از فرشتگان دانست و افزود: این از برکات و ثمرات نماز در دین مبین اسلام است.

وی نماز را به معنای رهایی از غیر خدا و حرکت به سمت ذات حق عنوان کرد و گفت: باید همه تلاش کنیم با برپایی این فریضه آسمانی نسبت به ادای وظیفه خود به بهترین شکل ممکن عمل کنیم.

هنر مهمترین ابزار ترویج فرهنگ

در ادامه این آئین رئیس اداره کانون‌ها و فعالیت‌های هنری وزارت علوم با بیان اینکه برخی از ابزارهای ترویج فرهنگ در جامعه مغفول مانده است گفت: هنر می‌تواند به عنوان مهم‌ترین ابزار اشاعه فرهنگ نقش خود را ایفا نماید.

محمدرضا قاضی با اشاره به اقدامات وزارت علوم در راستای غنی‌سازی محتوای کارهای فرهنگی اظهار کرد: به این منظور در دانشگاه‌ها برنامه‌ریزی مطلوبی انجام شده است.

وی یکی از این برنامه‌ها را برپایی جشنواره ملی باران ذکر کرد و گفت: سال 88 نخستین دوره و سال 90 دومین دوره جشنواره با موفقیت برگزار شد و اکنون در سال 92 شاهد برپایی مناسب سومین دوره به میزبانی شهرستان سنندج هستیم.

رئیس اداره کانون‌ها و فعالیت‌های هنری وزارت علوم تصریح کرد: به گفته علما، نماز مظهر بندگی و شاخص‌ترین اصل عبودیت است و باید هر شخصی که کار فرهنگی می‌کند برگرفته از ارزش‌های دینی باشد.

قاضی در پایان هدف از برگزاری جشنواره ملی باران را تقدیر از دانشجویانی عنوان کرد که در حوزه نماز فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/79012/ت40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول