اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان:

بیش از 14 هزار تویسرکانی از طرح غربالگری بهره‌مند شدند

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان از اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن 14 هزار و 832 نفر از شهروندان تویسرکانی در مدت اجرای طرح غربالگری فشار خون ایرانیان خبر داد.

بیش از 14 هزار تویسرکانی از طرح غربالگری بهره‌مند شدند

حسن حسینی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: طرح ملی غربالگری فشار خون ایرانیان از 14 تا 24 اردیبهشت ماه همزمان در سراسر کشور اجرا شد.

وی با بیان اینکه بازه زمانی 10 روزه بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان این برنامه را به منظور کاهش نرخ ضریب بیماری فشار خون در سراسر کشور گرفت، افزود: برنامه ملی غربالگری در خصوص فشار خون، قد و وزن افراد 30 سال به بالا در اولویت این طرح مدنظر و اجرایی گردید.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان با اشاره به اینکه رسالت اصلی نهادهای سلامت افزایش میزان سلامت افراد جامعه است، ادامه داد: یکی از شاخص‌های مهم و اثرگذار در کشور سلامت است که باید همگان بر آن دقت ویژه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه فشار خون بالا را جریان خون بیش از حد معمول عنوان کرد و افزود: فشار خون بالا باعث آسیب اندام‌های حیاتی بدن قلب، کلیه، مغز و چشم می‌شود.

حسینی‌زاده، عوارض فشار خون بالا را بیماری‌های دیابت، سکته مغزی، قلبی و عروقی و بینایی عنوان کرد و گفت: بسیاری از افراد جامعه به این بیماری مبتلا شده‌اند که البته بر وجود بیماری فشار خون بالا نیز بی‌خبر هستند.

وی با اشاره به اینکه طرح پایش فشار خون در سطح کشور راهکاری علمی و تاثیرگذار بر تصمیم‌سازی و برنامه‌ریزی کلان کشور است، بیان کرد: معمولاً فشار خون بالا خود را نشان نمی‌دهد و بسیاری از افراد هم به همین دلیل از آن بی‌اطلاع هستند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان افزود: انجام غربالگری فشار خون ایرانیان افراد مبتلا به فشار خون بی‌اطلاع از این بیماری، را آگاه و پیشگیری‌های لازم برای جلوگیری از ایجاد بیماری‌های پرخطر به خاطر این مرض نیز صورت می‌گیرد.

وی تصریح کرد: مراقبت و ممانعت از اضافه وزن، خوردن غذاهای سالم، مصرف میوه‌ و سبزیجات، آهسته غذا خوردن، دوری از سیگار و قلیان از راه‌های پیشگیری افزایش فشار خون است.

حسینی‌زاده با بیان اینکه پیشگیری بیماری‌ها باعث جلوگیری از ایجاد هزینه‌های سنگین به افراد خانواده و سپس کشور می‌شود، اضافه کرد: اشاعه و نهادینه کردن سبک زندگی اسلامی بهترین راه برای ممانعت از بروز بسیاری از مشکلات جسمی، روحی ما خواهد شد.

وی بیان کرد: طرح غربالگری فشار خون از طرف وزارتخانه برعهده سازمان نظام پرستاری با هماهنگی شبکه‌های بهداشت و درمان و بسیج جامعه پزشکی در کل کشور برای پایش فشار خون افراد بالای 30 جامعه ایران انجام شد.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان گفت: این طرح در تویسرکان هم با حداکثر توان همزمان با دیگر شهرهای کشور با حضور پرستاران عضو  نظام پرستاری، بهیاران هنرستان بهیاری، دانشجویان پرستاری نیروهای واحد مبارزه مرکز بهداشت و درمان و بهداشت خانواده اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه طرح در تمام مراکز شهری، پایگاه‌های بهداشتی شهری و روستایی انجام شد، اضافه کرد: پایگاه‌های فشار خون ایرانیان در قالب چندین اکیپ در اداره جهاد کشاورزی، کمیته امداد و درمانگاه تأمین اجتماعی به جز مراکز بهداشت به عموم مردم تویسرکان خدمات‌دهی داشتند.

حسینی‌زاده با اشاره به ارائه خدمات دو پایگاه خواهران و برادران برای اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن در محل اقامه نماز جمعه مصلای امام خمینی(ره) با همکاری بسیج جامعه پزشکی تویسرکان، تأکید کرد: ما از همه امکانات در این برنامه به منظور پوشش کامل مردم و خدمات‌رسانی درست و جامع به همه اقشار جامعه استفاده کردیم.

وی افزود: همکاران و دیگر خدمات‌دهندگان طرح غربالگری ضمن انجام کار توصیه‌های لازم را به افراد ارائه و کسانی‌ که بیماری آنها پرخطر بود را برای درمان به پزشک ارجاع دادند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تویسرکان در پایان از اندازه‌گیری فشار خون، قد و وزن 14 هزار و 832 نفر از شهروندان تویسرکانی در طرح غربالگری ایرانیان خبر داد و گفت: از تعداد افراد فوق 9 هزار و 745 نفر روستایی و 5 هزار و 87 نفر شهری هستند که از این طرح بهره‌مند شدند.

انتهای پیام/89010/غ40/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول