اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه بهداشت و درمان دیلم خبر داد

آغاز طرح غربالگری فشارخون در شهرستان دیلم

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم گفت: طرح غربالگری فشارخون و تناسب وزن افراد بالای 30 سال با مشارکت 60 نفر از نیروهای بهداشتی و درمانی در شهرستان دیلم آغاز شد.

آغاز طرح غربالگری فشارخون در شهرستان دیلم

به گزارش خبرگزاری فارس از دیلم، عبدالحسین ناصری صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در اجرای این طرح 24 تیم ثابت و سیار در همه مراکز بهداشتی درمانی، خانه‎های بهداشت،بیمارستان، میادین شلوغ شهر، بازار میوه و تره‎بار، گمرک، شیلات، مدارس و تمامی ادارات، فشارخون و قد و وزن افراد بالای 30 سال را اندازه‎گیری می‎کنند.  

وی افزود: 60 پرستار، بهیار، بهورز، کارشناس و کاردان بهداشتی، نیروهای هلال احمر و رابطین بهداشتی در اجرای این طرح مشارکت دارند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم بیان کرد: اجرای این طرح در اولین روز با استقبال خوبی از سوی واجدین شرایط مواجه شد به طوری که در پایگاه‎های سیار مستقر در میدان امام حسین(ع) و بازار میوه‎ و تره‎بار مردم برای اطلاع از وضعیت فشارخون، قد و وزن خود در کنار پایگاه‎ها ازدحام کرده بودند. 

ناصری اضافه کرد: مجموعه بهداشت و درمان شهرستان دیلم تمام توان و نیروی خود را برای اجرای صحیح و دقیق این طرح به کار گرفته است.

وی تصریح کرد: مراجعه‌کنندگان لازم است قبل از اندازه‌گیری فشار خون از مصرف چای، قهوه و دخانیات خودداری کنند و فعالیت بدنی شدید انجام ندهند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیلم خاطر نشان کرد: قبل از اندازه‌گیری فشار خون باید مثانه خالی باشد و مراجعه‎کنندگان به مدت 5 دقیقه قبل از اندازه‌گیری فشار خون استراحت داشته باشند.

ناصری گفت: طرح بسیج ملی ارتقای سلامت ایرانیان به منظور غربالگری فشارخون، قد و وزن افراد بالای 30 سال از 14 تا 24 اردیبهشت همزمان با سراسر کشور در شهرستان دیلم اجرا می‎شود.

انتهای پیام/66007/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول