اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین:

خدمات مطلوب، حضور گسترده در صحنه سیاسی را نتیجه می‌دهد

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین ارائه خدمات مطلوب را در افزایش حضور مردم در پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب و صحنه‌های سیاسی مؤثر دانست.

خدمات مطلوب، حضور گسترده در صحنه سیاسی را نتیجه می‌دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین و به نقل از روابط عمومی اداره کل کمیته امداد امام خمینی (ره) قزوین، هدایت‌الله صفری اظهار داشت: این نهاد معتقد است با ارائه خدمات مطلوب و مؤثر می‌توان زمینه مشارکت و حضور گسترده جامعه هدف را در پاسداری از آرمان‌های والای انقلاب اسلامی و صحنه‌های سیاسی و ملی بیش از گذشته افزایش داد.

صفری با تشریح عملکرد حوزه متبوع خود در راستای خودکفایی و توانمندسازی خانواده‌های تحت حمایت افزود: یکی از رویکردهای اصلی و مهم کمیته امداد در دهه چهارم فعالیت عمر خود توانمندسازی و خوداتکایی جامعه هدف و اقشار آسیب دیده است.

وی بیان کرد: از این رو این نهاد تلاش دارد با شناسایی استعدادها و توانایی‌های بالقوه و ایجاد اشتغال برای خانواده‌های تحت حمایت، زمینه خوداتکایی آنان را در جامعه فراهم کند.

وی خاطر نشان کرد: امروز کمیته امداد امام خمینی (ره) با بهره‌گیری از تجارب سه دهه از فعالیت خود یکی از دستگاه‌های موفق در زمینه مشاغل خانگی و زودبازده به شمار می‌رود و در همین راستا توانسته است با کمترین منابع و امکانات خدمات ارزشمند و مؤثری را به جامعه هدف ارائه کند.

این مسئول با اشاره به تلاش این نهاد برای جلوگیری از فقر در جامعه، ایجاد کارگاه‌های آموزشی از جمله قالی بافی در سطح استان را مورد توجه قرار داد.

صفری افزود: ایجاد کارگاه‌های آموزشی نقش بسزایی را در توانمندی خانواده‌های تحت حمایت دارد و این نهاد سعی می‌کند با آموزش حرفه قالی‌بافی و دیگر مشاغل خانگی به زنان سرپرست خانوار و دختران تحت حمایت بازمانده از تحصیل زمینه حضور آنان را در تولید و چرخه اقتصادی ارتقا بخشد.

وی بیان کرد: کارگاه آموزشی روستای کوگیر سفلی نمونه‌ای از این موارد است که با اعتباری نزدیک به 110 میلیون ریال برای 90 نفر از مددجویان تحت حمایت و اقشار نیازمند به مدت سه ماه دایر شد.

صفری ادامه داد: در این مدت علاوه بر آموزش قالی‌بافی به هنر جویان، مسائلی از قبیل احکام شرعی، نقش زن در خانواده، بهداشت و کمک‌های اولیه و مسائل حجاب و عفاف نیز آموزش داده شد.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) به تأسیس این نهاد در نخستین روزهای انقلاب اشاره کرد و گفت: این نهاد به عنوان بزرگترین نهاد حمایتی کشور در نخستین روزهای انقلاب به دستور حضرت امام راحل (ره) برای دستگیری از نیازمندان و کمک به آنان تأسیس شد.

صفری تصریح کرد: کمیته امداد امروز نیز با بهره‌مندی از منویات مقام معظم رهبری و ایجاد حلقه‌های فکری و رویکردهای جدید علمی تلاش می‌کند با ارائه خدمات هدفمند و مطلوب، شادابی و امید به زندگی را به خانواده‌های آسیب‌دیده همراه با حفظ عزت نفس و کرامت انسانی بازگرداند.

انتهای پیام/2667/ت/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول