اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مدیریت بحران گلستان:

تعامل دستگاهی، نقطه قوت مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان بود

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان گفت: ارزیابی مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان حکایت از تعامل و هماهنگی مناسب بین عوامل اجرایی فرودگاه و دستگاه‌های امداد و نجات استان داشت.

تعامل دستگاهی، نقطه قوت مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان بود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، قاسم سمیعی مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان بعدازظهر امروز در حاشیه برگزاری مانور طرح اضطراری فرودگاه گرگان اظهار داشت: در سال‌های اخیر مانورهای خوبی در عرصه امداد و نجات هوایی در استان برگزار شد که همین موضوع موجب شده تا این عملیات فرضی در استان با کیفیت خوب و قابل توجهی برگزار شود.

* برگزاری دوره آموزش مقابله با سواحل هوایی در گلستان

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع ایمنی در فرودگاه‌ها، بنا داریم امسال دوره آموزشی مقابله با سوانح هوایی را با مشارکت وزارت راه و شهرسازی و دستگاه‌های استانی برگزار کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان ادامه داد: این برنامه‌ریزی آموزشی با توجه به درخواست معاونت وزارت راه و شهرسازی برنامه‌ریزی شده و تمامی اعضای شورای هماهنگی مدیریت بحران استان در آن مشارکت خواهند داشت.

* تاکید بر برگزاری دوره‌های تخصصی و عمومی در عرصه مدیریت بحران

سمیعی با تاکید بر لزوم برگزاری آموزش‌های تخصصی و عمومی در زمینه مدیریت بحران یادآور شد: برگزاری این دوره‌های آموزشی به همراه مانورهای فرضی می‌تواند در تکمیل چرخه یادگیری موثر باشد.

وی خاطرنشان کرد: مانور اضطراری در فرودگاه گرگان نشان داد تعامل بین دستگاه‌های امداد در استان به عنوان یک نقطه قوت می‌تواند در کاهش دغدغه استان در عرصه ایمنی موثر باشد.

سمیعی تصریح کرد: برگزاری برنامه‌های آموزشی و طراحی سناریوهای منطبق بر شرایط استان می‌تواند ضمن تقویت این همدلی، نقاط ضعف و قوت دستگاه‌های مختلف استان را نمایان سازد.

وی متذکر شد: پیامد و نتیجه تعامل دستگاه‌های اجرایی استان در موضوع مدیریت بحران کاهش محسوس اثرات بلایای طبیعی در استان است.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان اضافه کرد: در سال‌های اخیر تجلی این همکاری در چهار مرحله مدیریت بحران از جمله پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازسازی نمود پیدا کرده است.

سمیعی خاطرنشان کرد: با وجود شدت حوادث و بلایای طبیعی در استان در سال‌های اخیر به نسبت سال‌های گذشته، تعامل خوب و تجربه بالای دستگاه‌های عملیاتی موجب شد تا کمترین خسارت مالی و جانی به استان وارد شود.

* مدیریت بحران یک کار جمعی است

وی با اشاره به حضور نمایندگان دستگاه‌های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان افزود: حضور منظم دستگاه‌های اجرایی در کشیک مدیریت بحران استان، نمایانگر دغدغه و حساسیت آنان به موضوع مدیریت بحران است.

سمیعی تصریح کرد: حضور نمایندگان دستگاه‌ها در کشیک علاوه بر اینکه آنان را با مجموعه مدیریت بحران آشنا می‌سازد، مبین آن است که مدیریت بحران یک کار جمعی است.

* تقویت مدیریت بحران با همکاری  دستگاه‌های اجرایی امکان‌پذیر است

به گفته وی؛ بدون همکاری، احساس مسئولیت و همدلی دستگاه‌های اجرایی نمی‌توان گام موثر و کارآمدی در چرخه مدیریت بحران برداشت.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با ارزیابی مثبت از کارنامه کاری مدیریت بحران در سال‌جاری اذعان داشت: در مجموع چشم‌انداز مثبتی در این عرصه وجود دارد، که تداوم و تقویت این روند مطلوب، نیازمند همراهی دستگاه‌ها و پیگیری مجدانه کارکنان این سازمان نوپا است.

* حضور دستگاه‌های اجرایی در راس کارگروه‌های استانی مدیریت بحران 

سمیعی ادامه داد: فضای کاری دوستانه توام با تلاش مضاعف می‌تواند در مسیر اجرای بهتر و اثربخشی برنامه‌های این اداره کل کمک کند.

وی، کارگروه‌های چهارده‌گانه مدیریت بحران را بازوان قدرتمند اجرایی این حوزه قلمداد کرد و تاکید کرد: قانون مدیریت این کارگروه‌ها را بر عهده دستگاه‌های اجرایی نهاده که این موضوع خود نشان از تاثیرگذاری مستقیم دستگاه‌های اجرایی بر سیاست‌های کاری مدیریت بحران دارد.

استان گلستان با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 700 هزار نفر در شمال شرقی کشور قرار دارد؛ این استان به دلیل شرایط اقلیمی و جغرافیایی، هرساله شاهد حوادث و بلایای طبیعی متعدد در این منطقه شمالی کشور است.

انتهای پیام/83002/ک30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول