اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری قم خبر داد

احداث سوله‌های دو منظوره بحران در 4 منطقه قم

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری قم از احداث سوله‌های دو منظوره بحران در چهار منطقه قم خبر داد.

احداث سوله‌های دو منظوره بحران در 4 منطقه قم

به گزارش خبرگزاری فارس از قم به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، جهانبخش نجف‌زاده با اشاره به نیازهای یک شهر به اماکن چند منظوره اظهار کرد: این نوع اماکن در شرایط بحرانی کارآمدی خود را نشان می‌دهند و به عنوان یکی از ضرورت‌های یکجا‌نشینی به خصوص در کلان‌شهرها مطرح هستند.

وی افزود: با توجه به بروز حوادث طبیعی یا غیر طبیعی و ایجاد بحران در شهرها مانند مواقعی که زلزله یا طوفان اتفاق می‌افتد لازم است سوله‌هایی به منظور نگهداری و ذخیره اقلامی مانند پتو، چادر و سایر کالاهای مورد نیاز احداث شوند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری قم با بیان اینکه شهرداری قم بر اساس تجربه شهرهایی مانند تهران اقدام به احداث چنین سوله‌هایی کرده است گفت: بیشتر منابع اعتباری این اماکن از سوی شهرداری تامین شده است.

وی افزود: با توجه به این نیاز اساسی و تبدیل شدن قم به یکی از مهم‌ترین کلان‌شهرهای ایران، شهرداری قم در صدد برطرف کردن این نیاز برآمد و به همین منظور سوله‌های بحران را در چهار منطقه احداث می‌کند.

نجف‌زاده ادامه داد: سوله‌های بحران به دلیل اینکه ممکن است تا سال‌ها مورد استفاده قرار نگیرند به صورت دو منظوره ساخته می‌شوند به همین علت در نظر داریم چهار سوله در حال ساخت را به معاونت فرهنگی اجتماعی شهرداری واگذار کنیم تا طی ایام سال مورد استفاده باشند.

معاون هماهنگی و امور مناطق شهرداری قم با بیان اینکه این سوله‌ها در مناطق دو، سه، چهار و پنج در حال احداث هستند گفت: اجرای این سوله‌ها در حال حاضر 90 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی با اشاره به هزینه احداث این نوع سوله‌ها عنوان داشت: تاکنون بیش از 9 میلیارد ریال برای ساخت سوله‌های یاد شده هزینه شده است.

نجف‌زاده با اشاره به ضرورت احداث سوله‌های بحران در همه مناطق شهری گفت: در حال حاضر این سوله‌ها در مرز مشترک میان مناطق ساخته شده‌اند ولی امیدواریم در آینده در همه مناطق این سوله‌ها را احداث کنیم.

انتهای پیام/2258/ط/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول