اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور:

اخلاق سیاسی جدای از دیانت ما نیست

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور گفت: دستورات و قوانین دین در رابطه با نحوه حکومت داری، نحوه ارتباط با مردم و نحوه ارتباط با دیگر ملت‌ها چیزی است که ما نام آن را اخلاق سیاسی نهاده‌ایم و این امر چیزی جدای از دین نیست.

اخلاق سیاسی جدای از دیانت ما نیست

حجت الاسلام جعفر عمادی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در ارتباط با حضور حداکثری مردم و نوع انتخابشان باید گفت حضور مردم در انتخابات و نوع انتخابشان هر دو بسیار مهم است.

وی ادامه داد: از دیدگاه من از جمله راه‌هایی که ملت ایران برای رسیدن به یک انتخاب اصلح می‌توانند داشته باشند، این است که هر کسی در اطراف خود در بین دوستان، آشنایان، اقوام و محیط کار خود افرادی را می‌شناسد که اطلاعات خوبی دارند که بهتر از او در جریان امور هستند و همین‌طور افراد و جریانات را بهتر می‌شناسند و دقت بیشتری دارند.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه پیام نور افزود: در اصطلاح به این افراد خواص جامعه گفته می‌شود و همیشه گفته‌اند این افراد بهترین‌ها برای مشورت و هدایت ما هستند و می‌توان از آنها خواست که افراد صالح را با ذکر دلیل به ما معرفی کنند و علاوه بر این تنها از یک نفر هم نباید در این مورد مشورت گرفت بلکه باید با افراد مختلف با نظریات متفاوت مشورت کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار مبنی بر اینکه آیا اجماع اخلاق و سیاست امروز ممکن است و اخلاق سیاسی چیست، گفت: اگر حرف ما این است که دین ما یک دین کامل است و باید در تمام عرصه‌های زندگی، چه فردی و چه اجتماعی دارای دستور و قانون باشد، دستورات و قوانین دین در ارتباط با نحوه حکومت داری، نحوه ارتباط با مردم و نحوه ارتباط با دیگر ملت‌ها چیزی است که ما نام آن را اخلاق سیاسی نهاده‌ایم و این امر چیزی جدای از دین نیست.

عمادی اظهار کرد: همان‌طور که خداوند متعال همیشه به ما کمک کرده و دل ملت ما را به بهترین مسیر هدایت کرده امیدوارم این هدایت کامل، این بار نیز شامل حال مردم، کشور و نظام شود و با یک حماسه سیاسی با شکوه و انتخاب فرد اصلح، نظام ما به سمت تحقق جامعه اسلامی حرکتی پرشتاب‌تر و بهتر را داشته باشد.

انتهای پیام/2301/ش20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول