اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث خبر داد

انتشار داستانک‌ پیرامون 40 حدیث از احادیث رضوی

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث از انتشار داستانک‌هایی پیرامون 40 حدیث از احادیث رضوی ویژه همایش حدیث رضوی در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

انتشار داستانک‌ پیرامون 40 حدیث از احادیث رضوی

حجت‌الاسلام محمدتقی سبحانی‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به برگزاری همایش حدیث رضوی در قالب همکاری با جشنواره ملی رضوی اظهار کرد: اکنون توافق نهایی با دبیرخانه مرکزی جشنواره و اداره‌کل ارشاد استان قم برای برگزاری همایش حدیث رضوی صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ترویج معارف قرآنی و حدیثی در سطح عموم جامعه و عمومی‌سازی این معارف برای استفاده حداکثری یکی از مأموریت‌های مؤسسه دارالحدیث بوده است.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ادامه داد: همایش حدیث رضوی فرصتی بسیار مناسب در نشر معارف رضوی و ترویج هرچه بیشتر آن در سطوح مختلف اجتماع خواهد بود.

وی عنوان داشت: دانشگاه قرآن و حدیث، جامعة المصطفی العالمیه، انجمن حدیث حوزه، مرکز کامپیوتری نور و مرکز تخصصی حدیث حوزه در برگزاری همایش حدیث رضوی همکاری می‌کنند.

سبحانی‌نیا با اشاره به انتخاب موضوع سبک زندگی برای همایش حدیث رضوی گفت: انطباق ابعاد مختلف زندگی آحاد مردم مسلمان با شیوه و روش زندگی پیشوایان دینی و ساماندهی آن به شکلی که مورد نظر معصومان باشد یکی از خلأهایی است که در جامعه اسلامی با آن تا اندازه‌ای مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه گستردگی ابعاد مختلف زندگی امام رضا(ع) برای اقشار مختلف جامعه درس‌آموز است گفت: شیوه تعامل آن حضرت با حاکمان، مخالفان، زیردستان، شیوه زندگی عبادی، معنوی و سبک زندگی اقتصادی امام رضا(ع) از جمله ابعاد مختلف زندگی آن حضرت است که باید برای استفاده عموم جامعه عرضه شود.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث با بیان اینکه دو بخش تخصصی و عمومی برای همایش در نظر گرفته شده است گفت: بخش تخصصی این همایش به مقالات پیرامون سبک زندگی رضوی اختصاص پیدا کرده که ویژه استادان، پژوهشگران، دانشجویان و طلاب و نوقلمان است.

وی یادآور شد: 40 حدیث از احادیث رضوی تعیین شده تا نوجوانان و جوانان با نگارش پنج داستانک کوتاه که بیانگر پیام امام رضا(ع) در احادیث بوده در این بخش از همایش شرکت کنند.

سبحانی‌نیا عنوان داشت: اطلاعات تکمیلی و فایل احادیث 40 گانه رضوی در پایگاه اینترنتی www.hadith.net  قرار داده شده است.

وی با اشاره به منشورات همایش گفت: چکیده مقالات ارسالی به همایش، چاپ مقالات برتر در یک یا دو جلد و انتشار داستانک‌های برتر در یک مجموعه داستانی از جمله منشورات این همایش است.

معاون فرهنگی و ارتباطات مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث تصریح کرد: علاقه مندان تا 15 مرداد سال جاری فرصت دارند آثار خود را به آدرس الکترونیکی hrazavi@hadith.net یا از طریق پایگاه اطلاع رسانی www.hadith.net ارسال کنند و اصل مقاله همراه به لوح فشرده با پسوند pdf را به آدرس دبیرخانه همایش واقع در بلوار 15 خرداد، چهار راه نوبهار، پس از شهرک جهاد، مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث ارسال کنند.

انتهای پیام/78003/و30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول