اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در اصفهان برگزار می‎شود

هشمین جشنواره جلوه‎های رضوی تیرماه با رویکرد طراحی نقوش و نگارگری

رئیس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: هشمین جشنواره جلوه‌های رضوی در هنرهای سنتی در دو بخش نگارگری و طراحی نقوش سنتی برگزار شود.

هشمین جشنواره جلوه‎های رضوی تیرماه با رویکرد طراحی نقوش و نگارگری

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، بهزاد بابایی در نشست نخستین جشنواره ملی نگارگری خلیج فارس و هشتمین جشنواره ملی جلوه‎های رضوی اظهار کرد: جشنواره ملی خلیج فارس سه سال است که در حال برگزاری است و در سال گذشته موضوع خلیج فارس با رویکرد نگارگری به اصفهان آورده شد.

وی افزود: موضوع خلیج فارس برای نگارگری در نگاه اول موضوع سختی است، اما ما این موضوع را به عنوان یک تهدید ندیدیم بلکه آن را یک فرصت تلقی کردیم و رایزنی‎های بسیاری با دانشگاه صنایع دستی انجام دادیم تا به این موضوع زیرساختی نگاه کنیم.

رئیس اداره هنری فرهنگ و ارشاد اصفهان گفت: در صدد هستیم تا مشکلات نگارگری با برگزاری این جشنواره حل شود.

وی با بیان اینکه گرایش سنت‎ها در حوزه نگارگری سبب شده المان‎ و رویکرد مشخصی در نگارگری وجود داشته باشد و حضور هنرمندان در حوزه‎های به روز نگارگری کم رنگ شده است، ادامه داد: جشنواره‎های تحت عنوان جلوه‎های رضوی در هنرهای سنتی در هشتمین سال خود در اصفهان برگزار می‎شود و 10 سال سابقه در کل کشور دارد.

بابایی با اشاره به اینکه این جشنواره 400 رشته هنری را تحت پوشش مضمون خود قرار می‎دهد، تصریح کرد: به

دلیل اینکه زیرساخت هنرهای سنتی به طراحی نقوش باز می‎گردد، امسال با هماهنگی‎هایی که با مرکز هنرهای تجسمی ارشاد به عمل آمد، مقرر شد جشنواره جلوه‎های رضوی در هنرهای سنتی در دو بخش نگارگری و طراحی نقوش سنتی برگزار شود.

وی تأکید کرد: با شرکت دانشجویان هنرهای دستی، نگارگری و طراحی نقوش قصد داریم این جشنواره را از قالب کلیشه‎ای خود خارج کنیم تا آثار خوبی در عرصه جلوه‎های رضوی در هنرهای سنتی به وجود آید.

انتهای پیام/63019/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول