اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر

قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «برف سرخ» برگزار می‌شود

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران گفت: قرعه‌کشی مسابقه بزرگ کتابخوانی «برف سرخ» مصادف با سالروز پیروزی عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در بهشهر برگزار می‌شود.

قرعه‌کشی مسابقه کتابخوانی «برف سرخ» برگزار می‌شود

مفید اسماعیلی امروز در گفت‌‌وگو با فارس با خبرنگار خبرگزاری فارس در ساری اظهار داشت: کتاب برف سرخ در سال گذشته توسط ستاد کنگره بزرگداشت 10 هزار شهید استان مازندران به چاپ رسید و مورد استقبال بی‌نظیر علاقه‌مندان به فرهنگ ایثار و شهادت قرار گرفته که تاکنون به چاپ پنجم خود رسیده است.

وی افزود: کتاب برف سرخ رمانی است درباره زندگی مجاهدانه سردار شهید حبیب‌الله افتخاریان معروف به ابوعمار که براساس گفته‌های همسر شهید توسط سیدحسین مرتضوی‌کیاسری نوشته شده است.

مسئول ستاد کنگره شهدای مازندران عنوان کرد: مسابقه بزرگ کتابخوانی «برف سرخ» در سوم خرداد سال گذشته مصادف با سی‌امین سالگرد آزادسازی خرمشهر آغاز شد و دلیل انتخاب این تاریخ نقش محوری شهید ابوعمار در عملیات بیت‌المقدس به عنوان جانشین تیپ 37 نور بود که فرماندهی این تیپ را سردار شهید علی هاشمی به عهده داشت.

اسماعیلی با گلایه از ناهماهنگی‌های به وجود آمده برای تبلیغات برگزاری این مسابقه خاطرنشان کرد: واحد انتشارات ستاد کنگره شهدا 20 نمایندگی فروش کتاب در سراسر استان داشت که برگه‌های مسابقه به همراه کتاب در میان علاقه‌مندان توزیع می‌شد با این وجود بیش از 2 هزار نفر که بیشتر آنها از قشر جوان جامعه هستند در این مسابقه شرکت کردند.

اسماعیلی از اهدای 30 کمک هزینه سفر کربلا به برندگان قرعه‌کشی خبر داد و گفت: سال گذشته سی‌امین سالگرد عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس بود و به همین منظور قرار بر این شد که مراسم قرعه‌کشی با اهدای 30 کمک هزینه سفر کربلا به برندگان در اسفند، مصادف با سالروز شهادت شهید ابوعمار برگزار شود ولی به دلیل مشکلات مالی به وجود آمده این تاریخ به سوم خرداد امسال انتقال پیدا کرد.

این رزمنده دوران دفاع مقدس در ادامه افزود: مراسم قرعه‌کشی این مسابقه در شهرستان بهشهر که زادگاه شهید ابوعمار است با روایت‌گری همرزمان شهید در روز پنجشنبه سوم خرداد برگزار می‌شود.

اسماعیلی موضوع کتاب و کتابخوانی را با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در این حوزه مهم دانست و در پایان گفت: ما به وسیله برگزاری مسابقات کتابخوانی می‌توانستیم فعالیت فرهنگی عظیمی را در سطح استان انجام دهیم و همچنین شهدا و رزمندگان استان مازندران را به نسل جدید معرفی کنیم ولی به دلیل مشکلات زیاد مالی قادر به این مهم نخواهیم بود و از مسئولان خواستاریم که این برنامه‌های تأثیرگذار فرهنگی را در سیر برنامه‌های اجلاسیه کنگره شهدا بگنجانند.

انتهای پیام/2296/ت30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول