اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون شهرداری اصفهان:

درصدد تهیه طرح‌های توسعه شهری در اصفهان هستیم

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر اصفهان از طرحی جامع برخوردار شده است و باید شهرداری برای تهیه طرح‌های توسعه شهری در اصفهان آماده شود.

درصدد تهیه طرح‌های توسعه شهری در اصفهان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مسعود نریمانی ظهر امروز در نشست تخصصی معاونان معماری و شهر‌‌سازی شهرداری‌های کلان‌شهر‌های کشور با بیان اینکه در حال حاضر شهر اصفهان حدود دو میلیون نفر جمعیت دارد، اظهار کرد: همچنین مساحت شهر اصفهان نیز 47 هزار هکتار بوده که 19 هکتار از مساحت شهر اصفهان جزو محدوده قانونی شهر است.

وی با اشاره به اینکه تهیه طرح تفصیلی شهر اصفهان از سال 1381 آغاز شده است، ادامه داد: همچنین مرحله نخست تهیه کلیات و ساختار طرح تفصیلی پایه شهر اصفهان نیز از سال 1384 آغاز شده و به صورت یک طرح جامع ثبت شده است.

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان با تاکید بر اینکه مرحله دوم تهیه این طرح اواخر سال 1384 انجام شده و در سال 1385 نیز طرح تفصیلی شهر اصفهان به مناطق چهارده‌گانه ارسال شده و طی یک سال این طرح بررسی شده است، تصریح کرد: این طرح در جلسات شورای اسلامی شهر بررسی و تصویب شده و در سال 1388 نیز در کمیسیون ماده پنج شهرداری مورد تصویب قرار گرفته است.

وی به ارسال این طرح در سال 1389 به شورای عالی معماری و شهر‌سازی کشور اشاره کرد و ادامه داد: طرح جامع اصفهان در سال 1389 با همکاری کمیسیون راه و شهر‌سازی مورد تصویب نهایی قرار گرفت.

نریمانی با اشاره به برگزاری نخستین جلسه شهر‌سازی در اردیبهشت ماه سال 1390 تاکید کرد: همچنین کلیات طرح تفصیلی، اصلاحات حریم شهر و محدوده شهر اصفهان در شهریور ماه سال 1390 انجام شده و از این زمان بخشی از طرح تفصیلی شهر اصفهان ابلاغ شده و به تصویب کمیسیون ماده پنج شهرداری نیز رسیده است.

وی به یکی از مهم‌ترین برنامه‌های اجرایی معاونت معماری و شهر‌سازی اصفهان در آینده اشاره کرد و افزود: در حال حاضر اصفهان از طرحی جامع برخوردار شده است و باید شهرداری برای تهیه طرح‌های توسعه شهری در اصفهان آماده شود و این معاونت درصدد تهیه این طرح‌ها برای شهر اصفهان است.

معاون معماری و شهر‌سازی شهرداری اصفهان گفت: شهرداری‌ها در راستای اجرای بسیاری از پروژه‌های خود در سطح شهر باید از طرح جامع تفصیلی برخوردار باشند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول