اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزش ابتدایی همدان خبر داد

ثبت‌نام 26 هزار کلاس اولی در همدان

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان گفت: امسال 26 هزار کلاس اولی در همدان ثبت‌نام می‌شوند.

ثبت‌نام 26 هزار کلاس اولی در همدان

معصومه معصومیان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان اظهار داشت: ثبت‌نام دانش‌آموزان ابتدایی از نیمه خرداد ماه آغاز می‌شود و در سال‌جاری ثبت‌نام به صورت اینترنتی در استان همدان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه در استان همدان بالای 143 هزار دانش‌آموز ابتدایی در حال تحصیل هستند عنوان کرد: ثبت نام دانش‌آموزان ابتدایی به این صورت است که ورودی‌های سال اول باید حضوری مراجعه و نسبت به ثبت نام خود اقدام کنند.

معاون ‌آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان همدان ادامه داد: درون‌پایه‌ها نیازی به مراجعه برای ثبت‌نام به مدارس ندارند و تمهیدات ثبت‌نام دانش‌آموزان بدون حضور فیزیکی دانش‌آموز و انجام آن توسط مدیر مدارس مهیا است.

وی با اشاره به اینکه 26 هزار دانش‌آموز ابتدایی در استان همدان امسال ثبت‌نام می‌کنند افزود: پایگاه‌های سنجش در استان همدان از اول خرداد آماده هستند تا معاینات سلامت عمومی، سلامت روان، شنوایی و بینایی سنجی، بررسی سیستم داخلی بدن نوآموزان و نهایتا آمادگی تمام نوآموزان برای ورود به مدرسه را توسط پزشکان انجام ‌دهند که این کار با همکاری علوم‌پزشکی و آموزش و پرورش انجام می‌گیرد.

معصومیان خاطرنشان کرد: هر ساله ثبت نام کلاس اولی‌ها به این شکل بوده که اردیبهشت ثبت‌نام موقت انجام می‌شود، بعد از آن تست سنجش صورت می‌گیرد و ثبت‌نام‌‌ قطعی نیز از نیمه خرداد به بعد انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی آینده کتاب‌های سوم ابتدایی به صورت کامل تغییر کردند تصریح کرد: در سال 91-90 کتاب‌های کلاس اول ابتدایی، در سال گذشته کتاب‌های سال دوم ابتدایی و امسال نیز برای سال تحصیلی جدید کتاب‌های سوم ابتدایی و متوسطه اول تغییر یافته است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش همدان در پایان گفت: کتاب‌های سوم ابتدایی به لحاظ محتوایی تغییر صد در صدی پیدا کرده است و امیدواریم در سال آینده نیز تغییرات کتاب‌های کلاس چهارم و متوسطه دوم را داشته باشیم.

انتهای پیام/89007/ر30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول