اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خلخال خواستار شد

استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان در توسعه آبزی‌پروری

فرماندار خلخال خواستار استفاده از تمامی ظرفیت‌های آبی شهرستان خلخال در توسعه آبزی‌پروری در این منطقه شد.

استفاده از تمامی ظرفیت‌های شهرستان در توسعه آبزی‌پروری

هوشنگ محمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: شهرستان خلخال به لحاظ وجود منابع فراوان آبی هنوز استفاده آنچنانی از این منابع نکرده و لازم است در این زمینه برنامه‌ریزی‌های بیشتری صورت گیرد.

وی همراهی کارشناسان و ادارات ذیربط در حوزه آبزی‌پروری و حمایت از این طرح‌ها را خاطر نشان کرد و افزود: منابع آبی این منطقه سالیانه به دلیل عدم استفاده از حوضه آبریز شهرستان خارج شده و به سد منجیل می‌ریزد که می‌توان با برنامه‌ریزی و مهار و استفاده از آن در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری موجبات توسعه و رونق دو حوزه را فراهم آورد.

محمدی یادآور شد: توسعه فرهنگ اشتغال با رویکرد استفاده از تمامی ظرفیت‌ها و به پای صحنه آمدن در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری می‌تواند جلوی مهاجرت‌های بی‌رویه جوانان از روستاها و مناطق مختلف خلخال را بگیرد.

فرماندار شهرستان خلخال تصریح کرد: ما از طرح‌های سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران خلخالی ساکن در سایر مراکز کشور حمایت می‌کنیم و با وجود فضا‌های ایجاد شده حمایت‌های شوراها در روستاها و دهیاران را برای همراهی جوانان در تحقق و رونق اشتغال در شهر و روستا همگام و همراه خواهیم کرد.

محمدی گفت: رودخانه قزل‌اوزن به طول 100 کیلومتر در حوزه استحفاظی شهرستان خلخال در بخش خورش رستم خلخال جاری است و ما با ایجاد زیرساخت‌های راه و برق این مناطق را به مناطقی در جهت استفاده در حوزه کشاورزی و آبزی‌پروری تبدیل خواهیم کرد.

این مسئول در بخش دیگری از سخنان خود به پیگیری مسئولان و تحقق استفاده از آب رودخانه قزل‌اوزن اشاره کرد و به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: آرزوی دیرینه اهالی کل استان اردبیل استفاده مناسب از آب رودخانه قزل‌اوزن و منابع آبی موجود است و ما می‌توانیم در سال حماسه اقتصادی از قدرت خدادادی آب رودخانه قزل‌اوزن برای توسعه همه جانبه استان و شهرستان خلخال استفاده کنیم.

فرماندار شهرستان خلخال فضای آب و هوایی رودخانه قزل‌اوزن را گرمسیری عنوان کرد و افزود: اگر حمایت شیلات استان از حوزه پرورش ماهیان گرم‌آبی و سردآبی صورت گیرد و حوزه پرورش ماهی گرم‌آبی فعال شود می‌توان گفت یک کشاورز یا فردی که در حوزه پرورش ماهی فعالیت می‌کند در اردبیل یک‌بار محصول می‌تواند برداشت کند اما در کنار حاشیه قزل‌اوزن به لحاظ شرایط آب و هوایی دو بار امکان برداشت محصولات آبزی وجود دارد.

محمدی جاده سرچم را نجات دهنده جنوب استان و شهرستان کوثر و خلخال از بن‌بست عنوان کرد و ادامه داد: ما محصولات خود را در کمترین زمان از طریق جاده اردبیل ـ سرچم به مرکز کشور و مرکز استان می‌توانیم انتقال دهیم و به بازارهای روز برسانیم.

وی عنوان کرد: وجود چشمه‌های پر آب و 9 سد معیشتی در دست ساخت می‌تواند جزو زیرساخت‌های آبزی‌پروری حساب شده و در توسعه این حوزه استعداد منطقه در قالب یک طرح توجیهی را فراهم خواهیم کرد.

فرماندار شهرستان خلخال منطقه فیناورد را منطقه‌ای خوش آب و هوا با منابع آبی فراوان عنوان کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون پنج تا شش بند و آبگیر از سوی منابع طبیعی و جهاد کشاورزی آماده استفاده در حوزه آبزی‌پروری است.

محمدی خاطرنشان کرد: تکمیل شدن استخرها و بهره‌برداری از آنها به منزله این است که حوزه شیلات در شهرستان خلخال توسعه می‌یابد و مهمتر از همه چشمه ازناو است و وجود این چشمه فوق‌العاده برای آب شرب و کشاورزی اهمیت ویژه‌ای در منطقه دارد.

این مسئول در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل همچنین از رهاسازی 65 هزار قطعه ماهیان سردآبی و گرم‌آبی در سد نساز و استخرهای چندمنظوره خلخال در سال 91 خبر داد و  گفت: در فصول گرم سال در منطقه گردشگری فینارود جشنواره ماهیگیری برگزار می‌شود که با استقبال مردم از مناطق مختلف روبرو می‌شود.

انتهای پیام/62008/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول