اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون مجتمع آموزش عالی فقه:

همایش «تبیین آراء فقهی رهبری در عرصه بین‌الملل» در قم برگزار می‌شود

معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه گفت: همایش «تبیین آراء فقهی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌الملل» در مدرسه حجتیه قم برگزار می‌شود.

همایش «تبیین آراء فقهی رهبری در عرصه بین‌الملل» در قم برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام محمد حجتیان پیش از ظهر امروز در نشست خبری همایش تبیین آراء فقهی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌الملل با اشاره به تلاش دشمنان در سال‌های پس از پیروزی انقلاب در راستای مشکل آفرینی در حوزه‌های داخلی و خارجی برای جمهوری اسلامی اظهار کرد: هدف استکبار جهانی نابودی نظام اسلامی است و در این مسیر ترور، جنگ‌های داخلی و تجزیه‌طلبانه، جنگ تحمیلی و فتنه‌های گوناگونی به مرحله اجرا درآمدند.

وی افزود: تداوم انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی با وجود این همه توطئه از جمله موضوعاتی است که قدرت‌های غربی را به تعجب واداشته و آنها را سردرگم کرده است به همین دلیل در تحلیل‌های خود به دنبال ویژگی‌های نظام ولایی هستند.

معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه ایمان و اعتقاد راسخ ملت ایران به اسلام و مذهب تشیع از جمله دلایل این ایستادگی است گفت: انقلاب حسینی پشتوانه فکری و معنوی انقلاب اسلامی است و دشمنان هم همین مسئله را مورد هجمه قرار داده‌اند.

وی بصیرت بالای مردم ایران و ولایت‌مداری آنها را به عنوان یکی دیگر از ویژگی‌های انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: مهم‌ترین عامل ایستادگی جمهوری اسلامی در مقابل دشمنان، وجود رهبری حکیم و مقتدر در تمام سال‌های پس از انقلاب است زیرا امام راحل و آیت‌الله العظمی خامنه‌ای توانسته‌اند تمام معادلات دشمنان را بر هم بریزند.

حجتیان اضافه کرد: ولایت فقیه ستون نظام اسلامی بوده و به عنوان یک اصل بنیادین در قانون اساسی ایران گنجانده شده است به همین دلیل برخی افراد از داخل و خارج سعی در حذف این اصل داشتند و امروز هم دشمنان با پی بردن به قدرت ولایت سعی می‌کنند در قالب جنگ نرم هجمه‌های خود را علیه رهبری و ولایت پی‌ریزی کنند.

معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه با بیان اینکه دشمنان سعی دارند ولی فقیه را عاملی انعطاف ناپذیر و دلیل اصلی مشکلات معرفی کنند گفت: با این حال تنها رهبر معظم انقلاب بودند که در جریان فتنه 88 خواستار اجرای کامل قانون بودند.

وی ایجاد شبهه اختلاف میان رهبری و رئیس جمهور یا مراجع تقلید را از دیگر نقشه‌های دشمنان دانست و عنوان داشت: در عین حال هیچ کدام از این توطئه‌ها نتوانسته‌اند ملت ایران را از مسیر ولایت جدا کنند.

حجتیان در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه جامعة المصطفی و مجتمع آموزش عالی فقه درصدد تبیین صحیح نقش رهبری در تداوم انقلاب اسلامی هستند گفت: همایش تبیین آراء فقهی رهبر معظم انقلاب در عرصه بین‌الملل به همین منظور در روز پنج‌شنبه هفته جاری ساعت 11 صبح در مدرسه حجتیه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: سخنران این همایش آیت‌الله دری نجف آبادی خواهد بود و در ادامه هم یکی از طلاب سطح بالای مجتمع آموزش عالی فقه در مورد نقش آراء فقهی رهبری در حوزه‌های مختلف سخنرانی می‌کند.

حجتیان از برگزاری نمایشگاه تصویری زندگی رهبر معظم انقلاب در حاشیه این همایش خبر داد و افزود: در برخی پوسترهای موجود در این نمایشگاه سخنان برخی سیاست‌مداران و روسای جمهور و بزرگان دینی خارجی و مراجع تقلید در مورد آیت‌الله العظمی خامنه‌ای آورده شده است.

معاون فرهنگی تربیتی مجتمع آموزش عالی فقه بیان داشت: نمایشگاه کتابی هم از آثار رهبر معظم انقلاب در حاشیه این همایش برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه بیشتر شرکت‌کنندگان در همایش مذکور از میان طلاب خارجی هستند گفت: مسئولان و مدیران جامعة المصطفی و سایر مراکز وابسته هم در این همایش شرکت خواهند داشت.

حجتیان تصریح کرد: این همایش در آینده ادامه خواهد داشت و بنا نداریم تمام آرای فقهی رهبری را در یک جلسه تبیین کنیم به همین دلیل جلساتی هم در آینده در همین حوزه تشکیل خواهند شد تا تاثیرگذاری نظرات فقهی ایشان در عرصه بین‌الملل مورد بررسی قرار گیرند.

انتهای پیام/78004/و40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول