اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: نقشه اسرائیل و غرب برای تقسیم سودان هرگز عملی نمی‌شود

معاون رئیس جمهور سودان تاکید کرد: دولت خارطوم هرگز اجازه جدایی وجبی از خاک این کشور و تحقق نقشه اسرائیل و غربی‌ها را نمی‌دهد.

خارطوم: نقشه اسرائیل و غرب برای تقسیم سودان هرگز عملی نمی‌شود

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، الحاج آدم یوسف، معاون رئیس جمهور سودان در تجمع بزرگ مردمی در خارطوم که در راستای تنویر افکار عمومی نسبت به واقعیت اوضاع در این کشور برگزار شد، اعلام کرد: مذاکره با شورشیانی که با حملات خود در استان‌های کردفان شمالی و جنوبی مردم را به وحشت انداختند مردود است و نیروهای مسلح در همه محورهای عملیاتی به پیش می‌روند و پیروزی را محقق خواهند کرد.

الحاج آدم اظهار داشت: در پی جدایی سودان جنوبی از سودان که دولت خارطوم برای توقف خونریزی‌ها و تحقق صلح با آن موافقت کرد دیگر هرگز اجازه جدایی وجبی از خاک وطن را نمی‌دهیم.

معاون رئیس جمهور سودان گفت: جنبش‌های شورشی برنامه‌های اسرائیل و غربی‌ها را  اجرا می‌کنند که در پوشش آزادی، دموکراسی، عدالت و توزیع قدرت و ثروت به دنبال تقسیم سودان و از بین بردن وحدت آن هستند.

معاون رئیس جمهور سودان گفت: رهبران شورشیان در همه نهادهای قدرت و ثروت حضور داشتند و در تدوین قاون اساسی دوره انتقالی نیز سهیم بودند اما اکنون به مخالفان مسلح پیوسته‌اند و دستان آلوده‌ای در سودان جنوبی از آنان حمایت می‌کنند.

الحاج آدم یوسف با تاکید بر اینکه دولت سودان در تدوین قانون اساسی این کشور عزم جدی دارد از همه نیروهای سیاسی خواست به دعوت عمر البشیر، رئیس جمهور برای حضور در کمیته تدوین قانون اساسی پاسخ مثبت بدهند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول