اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

خارطوم: برگزاری انتخابات زودهنگام ممکن است

وزیر اطلاع رسانی سودان با اشاره به امکان اعلان برگزاری انتخابات زودهنگام در این کشور در پاسخ به درخواست مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی گفت: تشکیل دولت انتقالی در سودان ساده لوحی سیاسی است.

خارطوم: برگزاری انتخابات زودهنگام ممکن است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، احمد بلال عثمان، وزیر اطلاع رسانی و سخنگوی رسمی دولت سودان در گفت‌وگو با روزنامه الاهرام الیوم چاپ امروز یکشنبه در خارطوم خبر داد: این امکان وجود دارد که دولت برگزاری انتخابات زودهنگام در سودان را اعلام کند.

وی در عین حال تشکیل دولت انتقالی برای اداره کشور و دعوت به تشکیل دولت انتقالی را ساده لوحی سیاسی خواند.

حزب ملی مخالفان سودان اخیرا تشکیل دولت انتقالی با حمایت ارتش را پس از پایان دوره ریاست جمهوری عمرالبشیر رئیس جمهور این کشور خواستار شد.

روزنامه الاهرام الیوم به نقل از نجیب الخیر عبدالوهاب دبیر روابط خارجی حزب ملی مخالفان گزارش داد: حزب کنگره ملی نباید وارث دستاوردهای سیاسی ناشی از انقلاب ارتش در سال 1989 میلادی باشد.

وی افزود: برگزاری انتخاباتی آزاد و عادلانه و تشکیل دولت انتقالی را که به توافقنامه های انتقال دموکراتیک و مسالمت آمیز قدرت احترام می گذارد حائز اهمیت می دانیم.

این در حالی است که حزب کنگره ملی سودان در پاسخ به این خواسته معارضان اعلام کرد درخواست حزب ملی مخالفان برای تشکیل دولت انتقالی تحت حمایت ارتش چیزی جزء واکنش سیاسی غیرعادی نیست.

وی تاکید کرد: گامهای مثبتی در مسیر حرکت به سوی بهبود عملکرد سیاسی و انتقال مسالمت آمیز قدرت برداشته شده است. از حزب ملی مخالفان انتظار می رود پیشنهادهایی را مطرح کند که به بهبود عملکرد سیاسی در کشور کمک می کند اما این حزب خواهان بازگرداندن ما به دوره کودتاهای نظامی و نظامی سازی قدرت است.

عمرالبشیر رئیس جمهور سودان در مارس گذشته اعلام کرد در انتخابات آتی این کشور که قرار است آوریل سال 2015 برگزار شود نامزد نخواهد شد.

وی تاکید کرده است از تصمیمش منصرف نخواهد شد و حزب کنگره ملی باید نامزد خود را برای شرکت در انتخابات تعیین کند.

عمرالبشیر که پس از کودتای نظامی سال 1989 در سودان به قدرت رسید در انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال 2010 که از سوی شماری از احزاب مخالف سودان تحریم شده بود به پیروزی چشمگیری دست یافت.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول