اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

شکایت سودان از سودان جنوبی بخاطر حمایت از شورشیان/ دیدار قریب الوقوع البشیر و سلواکر

وزیر خارجه سودان در دیدار با مقامات سودان جنوبی مراتب اعتراض کشورش به حمایت جوبا از شورشیان سودان را ابراز داشت و تاکید کرد رؤسای جمهور دو سودان در حاشیه نشست اتحادیه آفریقا با یکدیگر درباره مسائل مورد اختلاف رایزنی می‌کنند.

شکایت سودان از سودان جنوبی بخاطر حمایت از شورشیان/ دیدار قریب الوقوع البشیر و سلواکر

به گزارش فارس به نقل از پایگاه خبری الیوم السابع، «علی کرتی» وزیر خارجه سودان دیروز جمعه پس از دیدار با سلواکر میاردیت، رئیس جمهور سودان جنوبی در جوبا گفت: خارطوم اطلاعاتی در اختیار دارد مبنی بر اینکه سلاح‌هایی از طریق استان الوحده در سودان جنوبی به داخل خاک سودان در استان کردفان جنوبی که جنبش خلق شاخه شمال به رهبری عبدالعزیز آدم الحلو در آنجا فعال است، ارسال می‌شود.

وی افزود: این تردیدها بر روابط بین دو کشور تاثیر منفی می‌گذارد و عبور گروه‌های شورشی به خاک سودان از طریق سودان جنوبی همچنان در گفت‌وگوهای دو کشور مورد بررسی قرار خواهد گرفت تا به تفاهمی در این زمینه دست یابیم.

وزیر خارجه سودان از دیگر اهداف سفر خود به سودان جنوبی را تحکیم روابط دو کشور و تاکید بر پایبندی به اجرای توافقنامه‌های مشترک اعلام کرد.

علی کرتی همچنین گفت که حامل نامه‌ای کتبی از سوی عمر البشیر، رئیس جمهور سودان برای همتای سودان جنوبی خود بوده است.

از سوی دیگر نیال دینگ نیال، وزیر خارجه سودان جنوبی گفت که کشورش با طرف سودانی درباره تقویت اعتماد سازی و تحکیم روابط از طریق ادامه نشست‌های مشترک بین جوبا و خارطوم به توافق رسیده‌اند.

سفر وزیر خارجه سودان در راس هیاتی بلند پایه به سودان جنوبی در پی اتهامات خارطوم به جوبا در حمایت از ائتلاف جبهه انقلابی در حمله به ام روابه در کردفان شمالی صورت گرفت.

خبرگزاری رسمی سودان (سونا) نیز به نقل از سلواکر میاردیت، رئیس جمهور سودان جنوبی در دیدار با وزیر خارجه سودان آورده که قول داده است درباره ارسال سلاح از کشورش به خاک سودان تحقیق کند.

سلواکر همچنین گفته است که جوبا نمی‌خواهد منافع سودان متضرر شود.

رئیس جمهور سودان جنوبی همچنین تایید کرده است که می‌خواهد با عمر البشیر، همتای سودانی خود در هفته آخر ماه مه و در حاشیه نشست سران اتحادیه آفریقا در آدیس آبابا، پایتخت اتیوپی دیدار کند.

انتهای پیام/ص

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول