اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با وجود موزه‌های ثابت

موزه‌های سیار در کشور یک نیاز است

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان گفت: با وجود موزه‌های ثابت در هر استانی اما باز کشور به وجود موزه‌های سیار احتیاج دارد.

موزه‌های سیار در کشور یک نیاز است

محسن جمشیدنیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: متاسفانه در کشور ایران هنوز مناطق محرومی به چشم می‌خورد که از وجود برخی امکانات در مضیقه هستند.

وی با اشاره به اینکه موزه یک منبع درسی، تاریخی و علمی و آموزشی برای تمام سنین به حساب می‌آید، بیان کرد: باید به نحوی ارزنده از این منبع آموزشی استفاده و از آن بیشترین بهره را برد.

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان ادامه داد: موزه‌های مختلفی مانند علمی، فرهنگی، هنری، تاریخی در سراسر کشور و در استان اصفهان نیز موجود هستند که هر کدام می‌توانند گوشه‌ای از تاریخ این مملکت را نشان دهند.

وی با بیان اینکه نیاز ساخت بیمارستان‌ها، مدرسه‌ها و مساجد توسط خیران احساس شده و پس از آن به ساخت آنها اقدام کردند، تصریح کرد: چنانچه وجود موزه‌ها برای آموزش فرهنگ تاریخ ایران زمین نیز احساس شود کمک به ساخت و تجیهز موزه‌ها نیز از جمله اقدامات فرهنگی و خیرخواهانه است.

جمشیدنیا تاکید کرد: با راه‌اندازی موزه‌های سیار در کشور می‌توان مردم مناطق محروم را با مفهوم موزه و اینکه چه اشیایی در موزه‌ها نگهداری می‌شود، آشنا کرد.

انتهای پیام/63007/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول