اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان:

بازدید از موزه‌ها فرهنگ شناخته‌ شده‌ای نیست/موزه‌ها مجموعه‌های عام‌المنفعه

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان گفت: بازدید از موزه‌ها در میان مردم اصفهان فرهنگ شناخته‌ شده‌ای نیست و تنها به قشر خاصی محدود می‌شود.

بازدید از موزه‌ها فرهنگ شناخته‌ شده‌ای نیست/موزه‌ها مجموعه‌های عام‌المنفعه

محسن جمشیدنیا در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: از دیدگاه اجتماعی آشنایی مردم با موزه‌ها لازمه‌ای است که باید سرلوحه موزه‌داران قرار گیرد.

وی تاکید کرد: بازدید یک ساعته موزه‌ها برابر با چندین ساعت مطالعه و حضور در کلاس‌های آموزشی است.

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان با اشاره به اینکه موزه و موزه‌داری از گذشته در ایران راه یافته، اضافه کرد: این خود می‌تواند یکی از دلایلی باشد که بسیاری از مردم با موزه‌ها آشنا نیستند و از آنها هم چندان استقبال نمی‌کنند.

وی با بیان این مطلب افزود: مسئولین با استفاده از وسایل ارتباط جمعی و رسانه‌ها باید فرهنگ بازدید از موزه‌ها را در همان سنین کودکی به فرزندان آموزش دهند.

جمشیدنیا با بیان اینکه به روز شدن اشیا داخل یک موزه بر جذب بازدیدکنندگان می‌افزاید، تصریح کرد: از اینکه در ابتدا چند شئ در موزه آورده شود و پس از گذشت چند سال بدون تغییر در جای خود باقی بماند، جای تامل دارد.

وی ادامه داد: موزه علوم و فنون در اصفهان با توجه به این نکته توانسته با افزایش بر تعداد اشیاء بر تعداد بازدیدکننده‌های خود بیافزاید و هر ساله حدود 50 هزار نفر بازدید کننده داشته باشد.

مدیر موزه علوم و فنون اصفهان با اشاره به اینکه از استان‌های هم‌جوار مانند فارس، قم، یزد و چهارمحال و بختیاری هم بازدیدکننده داشته است، اضافه کرد: این موزه توانسته در رشته‌های مختلفی مانند زمین‌شناسی، زیست‌شناسی، فیزیک و شیمی و نجوم اشیا و آموزش‌های متنوعی داشته باشد.

وی تاکید کرد: موزه‌ها مجموعه‌هایی عام‌المنفعه هستند که می‌تواند تمام مردم یک کشور را با خود درگیر ‌کند.

جمشیدنیا افزود: سازمان‌ها و ادارات مختلف با حمایت‌های خود می‌توانند به پیشبرد اهداف موزه‌ها کمک کرده و اندک اندک مردم نیز در این مساله درگیر شوند.

انتهای پیام/63007/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول