اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

امسال موزه فرهنگ در قزوین افتتاح می‌شود

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه 85 درصد از ساختمان موزه فرهنگ مرمت شده است، گفت: این موزه تا پایان شهریور ماه سال جاری افتتاح می‌شود.

امسال موزه فرهنگ در قزوین افتتاح می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، اسدالله بیرانوند در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در سال جاری موزه جدیدی به نام فرهنگ به بهره‌برداری می‌رسد، اظهار داشت: افتتاح این موزه با همکاری آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه موزه فرهنگ در ساختمان تاریخی دیانت در بافت مرکزی شهر قزوین کنار بازار قرار دارد، عنوان کرد: فضای این موزه بین 250 تا 300 متر است و وسایل و ابزارهای آموزشی از دوران گذشته تاکنون در موزه فوق در معرض نمایش علاقمندان قرار می‌گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین افتتاح موزه پلیس در سال جاری را از جمله برنامه‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین عنوان و بیان کرد: این موزه با همکاری نیروی انتظامی به بهره‌برداری می‌رسد.

بیرانوند با بیان اینکه در موزه پلیس پوشاک، ابزار و وسایل پلیسی از دوران گذشته تاکنون به نمایش گذاشته می‌شود تا علاقمندان از آن بازدید کنند، ابراز داشت: مکان این موزه با تصمیم‌گیری مسئولان مربوط در آینده مشخص می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه امروز بخش آزاد شده‌ای از دولت‌خانه صفوی به مناسبت هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رونمایی می‌شود، ابراز داشت: این اقدام با حمایت مسئولان ارشد استانی از جمله استاندار، نماینده ولی‌فقیه قزوین، مدیرکل آموزش و پرورش و تربیت بدنی انجام شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین اضافه کرد: بخش دیگری از دولت‌خانه صفوی در تیر ماه به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه کتابخانه نبوی در ضلع شمال غربی مسجدالنبی به بهره‌برداری می‌رسد، ابراز داشت: مدیریت این کتابخانه در اختیار هیئت‌ امنای این مسجد قرار داده می‌شود.

این مسئول اظهار داشت: از بنای تاریخی صفویه واقع در ابتدای خیابان بوعلی غربی به عنوان مرکز یگان اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در قزوین افتتاح می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با بیان اینکه سفره خانه سنتی صفا با هدف توسعه گردشگری در قزوین به مناسبت هفته میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح می‌شود، عنوان کرد: این سفره‌خانه برای 12 نفر اشتغال‌زایی کرده است.

وی با اشاره به اینکه فاز نخست مجتمع تفریحی و رفاهی باران در جاده قزوین و آبیک افتتاح شده بود، عنوان کرد: امروز فاز دوم این مجتمع به بهره‌برداری می‌رسد.

این مسئول با بیان اینکه بافت تاریخی و باغستان تاریخی قزوین قابلیت ثبت جهانی دارد، ابراز داشت: برخی از باغستان‌های قزوین بیش از 500 سال عمر دارند که این میراث با ارزش‌ترین اثر تاریخی است که باید در حفظ آن کوشا باشیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین با اشاره به اینکه منطقه الموت و قلعه سمیران از دیگر آثار فرهنگی، تاریخی و گردشگری قزوین است، اذعان داشت: اقدامات لازم برای توسعه و حفظ این آثار توسط مسئولان مربوط در حال انجام است.

بیرانوند با بیان اینکه امسال بقاع متبرکه، حسینیه و بناهای حکومتی و سیاسی استان قزوین بستگی به میزان اعتبارات مرمت می‌شوند، بیان کرد: احیای مدرسه صالحیه و دولت‌خانه صفوی از دیگر برنامه‌های مرمت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین است.

انتهای پیام/77009/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول