اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان:

برای شرکت در المپیادهای ملی مهارت نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان گفت: برای شرکت در المپیادهای ملی مهارت نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم.

برای شرکت در المپیادهای ملی مهارت نیازمند حمایت بخش خصوصی هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، محمد جهانتیغی در جمع خبرنگاران استان اظهار داشت: سال گذشته اداره کل فنی‌و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان در زمینه المپیادها در سطح ملی موفق به کسب دو مدال طلا و نقره و دو مدال افتخار در بخش فضای سبز شد.

وی افزود: هم‌اکنون مرحله ثبت‌نام در سطح استانی المپیاد ملی مهارت از 29 اردیبهشت ماه آغاز شده و تاکنون 207 نفر ثبت‌نام کرده‌اند.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان با بیان اینکه 74 نفر از این تعداد خواهر و 132 نفر برادر هستند گفت: بیشترین ثبت‌نام کنندگان مربوط به شهرستان زابل با 63 نفر و کمترین مربوط به چابهار با 6 نفر بوده است.

این مسئول ادامه داد: المپیاد ملی مهارت در سه سطح شهرستانی، استانی و ملی برگزار می‌شود.

جهانتیغی یادآور شد: امسال تنوع رشته‌ها در المپیاد گسترده‌تر شده و بیشترین ثبت‌نام‌ها در رشته طراحی وب با 33 نفر، خیاطی و طراحی مد 31 نفر و طراحی گرافیک 21 نفر بوده است.

وی با بیان اینکه برای نخستین‌بار در رشته جواهرسازی نیز شرکت‌کننده داشتیم عنوان داشت: امیدواریم بعد از برگزاری مرحله نخست در تاریخ سوم خردادماه، افراد برای مرحله استانی آماده شده و سپس تلاش کنیم این تیم را برای مرحله ملی آماده‌تر کنیم.

این مسئول ابراز داشت: استعدادهای خوبی در سیستان و بلوچستان برای رقابت در المپیادها وجود دارد، اما نبود اسپانسر و حامی مالی در استان سبب شده المپیادها آنطور که باید با کیفیت برگزار نشود.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان افزود: اگر سایر استان‌ها در المپیادهای ملی مهارت رتبه کسب می‌کنند به دلیل دارا بودن اسپانسر و حمایت بخش خصوصی است، قطعا اگر بخش خصوصی با این اداره کل برای برگزاری المپیادها مشارکت کند، هنرجویان و مهارت‌آموزان ما در سطح ملی و بین‌المللی صاحب رتبه و امتیاز خواهند بود.

وی از برگزاری دوره‌های مهارت آموزی در رشته‌ها صنایع‌دستی برای بانوان، برق و الکترونیک و جوش‌کاری برای آقایان در سکونت‌گاه‌های غیر رسمی برای اقشار آسیب‌پذیر خبر داد گفت: در سال گذشته تعداد 2 هزار و 300 نفر در این مناطق آموزش‌های فنی‌و حرفه‌ای را فرا گرفته‌اند.

جهانتیغی خاطرنشان کرد: امسال به هر اندازه که منابع اجازه دهد، این فعالیت‌ها را در مناطق فوق گسترش و توسعه خواهیم داد.

این مسئول اذعان داشت: با هدف توانمندسازی افراد روستایی، در بحث مشاغل خانگی سال گذشته چهار هزار و 913 طرح ثبت‌نام شده داشته‌ایم که تسهیلات مورد نظر آنها بالغ بر 24 میلیارد تومان بوده است.

وی متذکر شد: از این تعداد طرح، 920 طرح در کارگروه اشتغال استان با اعتباری بالغ بر 46 میلیارد ریال پذیرفته شد و 817 به مبلغ 40 میلیارد و 850 میلیون ریال از طرف بانک‌ها پرداخت شده است.

انتهای پیام/75004/ن30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول