اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در کارگاه نقش نمایش عروسکی در تربیت کودکان مطرح شد

عروسک‌ها، پهلوانان پنبه‌ای کودکان

در کارگاه نقش نمایش عروسکی در تربیت کودکان در قزوین، نقش نمایش عروسکی در رشد ذهنی و خلاقیت کودکان موثر عنوان شد.

عروسک‌ها، پهلوانان پنبه‌ای کودکان

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین؛ محمدمهدی شهرتی در این کارگاه آموزشی با بیان اینکه بازی و سرگرمی تأثیر مثبتی در رشد خلاقیت کودکان دارد، افزود: نمایش عروسکی در اندیشه و تجربیات کودک و نیز شکل‌گیری شخصیت او در آینده، اثرگذار خواهد بود.

وی گفت: ضمن آشنا کردن کودک با نمایش عروسکی باید جنبه‌های تحلیلی موضوع را نیز در نظر بگیریم به طوری که سعی شود قدرت تخیل کودک تقویت شود.

وی با بیان اینکه والدین در خانه می‌توانند با کودک خود در قالب نمایش عروسکی بازی کنند، ادامه داد: ضمن تجهیز والدین به دانش مربوط در این زمینه، باید ابتدا و انتهای قصه را بدانند و بازی را طوری تمام کنند که برای کودک آموزنده و جذاب باشد.

شهرتی افزود: استفاده از عروسک‌های نمایشی که با حرکت دست حرکت می‌کنند در بازی‌های خانگی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

وی در ادامه خطاب به والدین تصریح کرد: فراهم آوردن شرایط برای اینکه کودکان از برنامه‌های آموزشی رسانه‌ها بهره ببرد اقدام خوبی است، ولی نباید تنها برای سرگرم کردن، او را اسیر رسانه‌ای مثل تلویزیون کرد.

وی ادامه داد: برای کودک خود بر اساس علایق و استعداد او برنامه‌ریزی مناسب داشته باشید، او را در کلاس‌های آموزشی نام‌نویسی کنید ولی باز هم در این بخش رعایت اعتدال مهم خواهد بود.

گفتنی است، کارگاه آموزشی نقش نمایشی در تربیت کودکان و تأثیر رسانه بر خانواده به همت اداره کودک و نوجوان سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین در سالن اجتماعات فرهنگسرای بانو حضرت زهرا (س) با استقبال گسترده خانواده‌ها و به ویژه مادران برگزار شد.

انتهای پیام/2667/ع/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول