اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم ایلام:

12000 میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی در کشور اختصاص یافت

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: 12 هزار میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی در کشور اختصاص یافت.

12000 میلیارد تومان برای مهار آبهای مرزی در کشور اختصاص یافت

احمد شوهانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ایلام اظهار داشت: در حال حاضر در برخی از استان‌های کشور از جمله استان ایلام مشکل فقدان نگهداری و مهار آب‌های سطحی وجود دارد.

وی ادامه داد: آب‌های مرزی کشور از استان‌های کردستان، کرمانشاه، ایلام و خوزستان و حتی استان‌های شرقی از کشور خارج می‌شوند و هیچ منفعتی برای کشور ندارند.

این نماینده مجلس اضافه کرد: بخش عمده‌ای از آب‌های سطحی کشور از مرزها خارج شده که باید برای رفع این مشکل تدابیری اندیشیده شود.

شوهانی تصریح کرد: در مقابل این نعمت خدادادی مردم کشور به ویژه استان‌های مرزی تشنه و گرسنه باقی مانده‌اند.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: روز گذشته در مجلس شورای اسلامی مصوبه‌ای در این خصوص به تصویب نمایندگان مجلس رسید که وزارت نیرو 12 هزار میلیارد تومان اعتبار را در راستای مهار و کنترل آبهای مرزی هزینه کند. 

وی ادامه داد: بخش عمده‌ای از این اعتبار وارد استان ایلام می‌شود تا صرف این موضوع مهم یعنی مهار آب‌های سطحی شود.

نماینده مردم ایلام، ایوان، مهران، شیروان چرداول، ملکشاهی در مجلس شورای اسلامی گفت: طرحی به نام سامانه گرمسیری در گذشته با کمبود اعتبار مواجه بود که با تدبیر نمایندگان بخشی از مشکلات این طرح برطرف می‌شود.

وی ادامه داد: مهار آبهای سطحی مرزی که در فصول مختلف سال از جمله تابستان و زمستان از کشور خارج می‌شوند در دستور کار نمایندگان مجلس قرار گرفت.

انتهای پیام/2246/ت20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول