اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:

قناعت به حکم شورای نگهبان بالاترین سعه‌صدر است

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: قانع بودن به حکم شورای نگهبان در تأیید یا رد صلاحیت بزرگ‌ترین سعه‌صدر در انجام خطیر وظایف و احترام به حقوق ملت است.

قناعت به حکم شورای نگهبان بالاترین سعه‌صدر است

منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل، اظهار داشت: براساس عقل و منطق از بین 680 کاندیدای ریاست جمهوری طبیعی است که عده زیادی صلاحیت لازم را به دست نیاورند، اما این احراز نشدن صلاحیت به منزله لایق نبودن آنها در سمت و جایگاه‌های دیگر نیست.

وی تصریح کرد: قطعاً شرایط عده‌ای با شرایط حضور برای انتخابات ریاست جمهوری و رجل سیاسی و مذهبی بودن همخوانی ندارد که ضرورت دارد از توانمندی آنها در سایر زمینه‌ها و حوزه‌ها بهره گرفته شده تا رئیس جمهوری با توانمندی بالا برای اداره کشور با رأی و نظر مردم انتخاب شود.

حقیقت‌پور از تمام سلایق، احزاب و گروه‌ها خواست با احترام به نظر شورای نگهبان، اساس قرار دادن قانون و رفتار منصفانه در تکریم این جایگاه والا بکوشند آرامش و امنیت در جامعه همچنان برقرار بوده و به خاطر برخی مسایل التهاب وارد جامعه نشود.

این مسئول، نظر شورای نگهبان را تعیین‌کننده و اعتراض به حکم شورای نگهبان را در چارچوب قانون فرآیندی عقلانی برشمرد و اضافه کرد: افرادی که اعتراضی به رأی شورای نگهبان داشته باشند، باید از دروازه قانون به خود شورای نگهبان شکایت برده و مطیع نظر آنها باشند.

وی خاطرنشان کرد: اینکه عده‌ای بخواهند با نپذیرفتن قانون اعتراض خود را به رسانه‌ها، مطبوعات، دانشگاه‌ها، فضاهای عمومی و حتی کف خیابان بکشند، درست و منطقی نیست و ضرورت دارد همه به هوش باشیم، چراکه دشمن از کوچک‌ترین حرکت ما می‌خواهد به نفع خود سوءاستفاده کند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس یادآور شد: ‌لذا شایسته است که به رأی شورای نگهبان رضایت داده و قانع باشیم و در پایبندی به قانون و حکم شورای نگهبان التزام عملی خود را نشان دهیم.

زاویه گرفتن از ولایت دولت دهم را بیچاره کرد

رئیس مجمع نمایندگان شمال‌غرب کشور گفت:‌ بنده در مصاحبه خود با خبرگزاری ایرنا حضور هاشمی را برای بالا رفتن مشارکت مردم مفید اعلام کردم، اما به دنبال آن گفتم که هر دولتی بخواهد با ولایت و حرکت رهبری زاویه پیدا کند ناکارآمدی او محرز و مشخص است.

حقیقت‌پور ادامه داد:‌ دولت دهم به دلیل زاویه گرفتن از خط ولایت و رهبری سرانجام تلخ و کارنامه ناموفق داشت و معتقدم دولت آینده نیز اگر بخواهد با خط ولایت زاویه پیدا کند قطعاً مورد پذیرش و قبول مردم نمی‌باشد.

وی در پایان سخنان خود افزود: رئیس جمهور آینده باید به معنای واقعی و در عمل پایبند به قانون و خط ولایت باشد چرا که توفیق دولت در دستیابی به این آرمان بلند است.

انتهای پیام/62003/ذ30/چ3000 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول