اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار کرمان:

کرمان قطب ذغال و کک در ایران می‌شود

استاندار کرمان گفت: استان کرمان به قطب ذغال و کک در ایران تبدیل می‌شود.

کرمان قطب ذغال و کک در ایران می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کوهبنان اسماعیل نجار صبح امروز در آیین بهره‌برداری از کارخانه ذغال‌سنگ پابدانا با قدردانی از مدیران میدکو اظهار داشت: این مجموعه دلسوزانه و با همت بالا در استان کرمان سرمایه‌گذاری می‌کنند و آثار آن را شاهد هستیم.

وی با اشاره به اینکه سومین بار است که رئیس جمهور برای افتتاح پروژه میدکو به استان کرمان سفر می‌کند، افزود: احمدی‌نژاد 9 سفر را به استان کرمان طی دولت نهم و دهم انجام داده است.

استاندار کرمان با بیان اینکه برای بیان خدمات دولت فقط در استان کرمان به صورت تیتر ساعت‌ها وقت نیاز است، ابراز داشت: قدردانی ویژه مردم کرمان و مسئولان و فعالان عرصه صنعت و معدن برای انتقال آب از خلیج فارس به کرمان را اعلام می‌کنم که این طرح کویر تشنه را سیرآب می‌کند و موجب خوشحالی مردم استان کرمان شده است.

نجار با بیان اینکه مصوبات سه سفر هیئت دولت به استان کرمان مجموعا 91 درصد اجرایی و عملیاتی شده است، خاطر نشان کرد: بسیاری از پروژه‌ها به بهره‌برداری رسیده است و یا تا پایان دولت بخش زیادی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: 34 پروژه استان کرمان به صورت مهر ماندگار در دست اقدام است که به سرعت پیش می‌رود و امیدواریم بر اساس برنامه زمانبندی شده به بهره‌برداری برسد.

مقام عالی دولت در استان کرمان اقدامات دولت در زمینه احداث راه‌ها، بزرگراه، راه‌های روستایی و راه را مطلوب ارزیابی کرد و بیان داشت: مسکن یکی از کارهای بزرگ دولت‌های نهم و دهم بود که 331 هزار واحد مسکونی در استان کرمان احداث شده است و امروز هم 7 هزار و 800 واحد مسکونی افتتاح می‌شود.

نجار گفت: در سال 84 فقط شش شهر و امروز 36 شهر از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند و گازرسانی به 395 روستا انجام شده است، هر چند که در این زمینه از میانگین کشوری پایین‌تر هستیم.

وی از انجام 53 هزار کپرزدایی در جنوب استان کرمان خبر داد و تصریح کرد: اقدامات انجام شده در بخش بهداشت و درمان، فرهنگی و معدنی بسیار خوب و مطلوب است.

استاندار کرمان با بیان اینکه در دولت نهم و دهم صنایع بزرگ و معدنی در استان بزرگ بوده است، بیان کرد: تولید فولاد در استان کرمان برنامه‌ریزی شده است و نخستین فولاد اسفنجی در مرداد ماه امسال به بهره‌برداری می‌رسد.

نجار افزود: کارخانه ذغال‌شویی پابدانا به دست متخصصان ایرانی و با رکورد بی‌سابقه در دنیا طی 23 ماه به بهره‌برداری رسیده است و استان کرمان به قطب ذغال و کک در ایران تبدیل می‌شود.

وی گفت: امروز بالغ بر 30 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در استان کرمان اتفاق افتاده و در حال انجام است.

انتهای پیام/80019/غ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول