اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نوازنده و موسیقیدان اصفهانی:

موسیقی اصفهان آیین‌نامه اجرایی مشخصی ندارد

نوازنده و موسیقیدان اصفهانی گفت: موسیقی اصفهان دستورالعمل و آئین‌نامه اجرایی مشخصی ندارد.

موسیقی اصفهان آیین‌نامه اجرایی مشخصی ندارد

کامران کیوان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار کرد: در هر دوره هشت ساله مدیریتی کشور مشکلات بسیاری به وجود می‌آید که از نمونه‌های این مشکلات اعمال مدیریت سلیقه‌ای است که به نوبه خود زمینه‌ساز موانع برای موسیقی است.

وی افزود: از جمله مشکلاتی که موسیقی اصفهان با آن دست و پنجه نرم می‌کند، این است که موسیقی اصفهان دستورالعمل و آئین‌نامه اجرایی مشخصی ندارد و عدم آگاهی و نداشتن پشتوانه علمی برای مدیریت هنری موجب بروز عدم تعادل در این حوزه می‌شود.

نوازنده و موسیقیدان اصفهانی گفت: به طور معمول افرادی که دارای تفکر نقد موسیقی هستند، رأس امور را در دست می‌گیرند و به موسیقی لطمه می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه هنرسرای خورشید اصفهان از جمله مراکزی است که با مدیریت قابل اداره می‌شود و دید خوبی نسبت به امور هنری دارد، گفت: در زمانی که مردم به واسطه رادیو و تلویزیون و سایر رسانه‌ها اغنا نمی‌شوند و دچار روزمرگی شده‌اند، مراکز هنری باید وارد عمل شوند و نیاز موسیقیایی آنها را رفع کنند.

کیوان ادامه داد: با تعویض سیستم مدیریت ممکن است، شرایط متفاوتی بر موسیقی حاکم شود و در این بین موسیقی فاخر بیشترین لطمه را می‌خورد، زیرا موسیقی لایت و یا موسیقی دنس تجاری هستند و مخاطب خود را دارد، اما موسیقی فاخر باید محیط مناسب برای ارائه و جذب مخاطب را داشته باشد.

وی گفت: در روسیه شیوه مدیریت هنری به گونه‌ای است که به عنوان مثال در حوزه موسیقی، مدیران مربوطه هنرمندان بزرگ را در حوزه موسیقی از خاورمیانه و سایر نقاط جهان دعوت می‌کنند تا در یک بازه زمانی برای مردمشان به اجرا بپردازند و این شیوه را عاملی برای غنای فرهنگی و هنری کشور خود می‌دانند.

نوازنده و موسیقیدان اصفهانی اضافه کرد: فضای فرهنگی هر شهر بسته به شعور و تجربیات و آشنایی مدیر فرهنگی آن شهر متفاوت است.

انتهای پیام/63019/ع20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول