اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه آزاد اسلامی آمل خبر داد

ایجاد دوازدهمین مرکز رشد دانشگاه آزاد در مازندران

معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی گفت: واحد آیت‌الله آملی دوازدهمین مرکز رشد دانشگاه‌های آزاد سراسر کشور را برای نخستین بار در مازندران ایجاد کرده است.

ایجاد دوازدهمین مرکز رشد دانشگاه آزاد در مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس از آمل، سمینار یک روزه با عنوان «مرکز رشد فرصت‌ها و چالش‌ها » در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی برگزار شد.

محمد وحدت معاون پژوهش و فناوری واحد علوم و تحقیقات آیت‌الله آملی صبح امروز در این سمینار گفت: مجوز راه‌اندازی مرکز رشد تا به حال به 11 واحد دانشگاهی در بین دانشگاه‌های آزاد اسلامی سراسر کشور اهدا شده و واحد آیت‌الله آملی نخستین واحد در سطح منطقه سه است که این مجوز را دریافت کرده است.

وی گفت: در سال گذشته اعضای هیئت علمی این واحد دانشگاهی 95 مقاله ISI، پنج مقاله ISC  و 10 مقاله علمی پژوهشی، 29 طرح پژوهشی خاتمه یافته و 27 طرح پژوهشی در دست اجرا داشته‌اند.

وحدت بیان داشت: در سال گذشته 11 نفر از اعضای هیئت علمی واحد آیت‌الله آملی برای حضور در کنفرانس‌های بین‌المللی به سفر‌های خارجی اعزام شدند و در داخل کشور نیز در 14 همایش بین‌المللی، 18 همایش ملی و یک همایش منطقه‌ای حضور یافتند.

وی جذب طرح‌های برون دانشگاهی را از اولویت‌های پژوهشی واحد برشمردند و از سیاست‌های تشویقی واحد برای اعضای هیات علمی که نسبت به این مهم اقدام کنند، خبر دادند.

علی معتمدزادگان مدیر مرکز رشد واحدهای فناوری با اشاره به اهداف راه‌اندازی مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری گفت: توسعه ارتباط با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و توسعه ارتباط با صنایع پیشرو و فناور در سطح منطقه و استان جزو اهداف مرکز رشد محسوب می‌شود.

وی افزود: شناسایی منابع مالی برای تامین بخشی از هزینه‌های شرکت‌های نوپا، برنامه‌ریزی برای جذب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی مستعد و کارآفرین در مراکز رشد، تشویق و حمایت از حضور شرکت‌ها و هسته‌های فناور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، بهره‌گیری از مدیریت توانمند، ماهر و باتجربه، شناسایی و جلب همکاری مشاوران تجاری و متخصصان مجرب از جمله اهداف دیگر مراکز رشد است.

عضو هیئت علمی واحد آیت‌الله آملی تصریح کرد: ایجاد فضای لازم برای گسترش و رشد واحدهای کوچک و متوسط دانش‌مدار و فناور فعال و بسترسازی به منظور ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای جذب کارآفرینان و دانش‌آموختگان دانشگاهی در زمینه‌های فناوری هم مورد توجه این مراکز است.

معتمدزادگان با بیان اینکه اغلب افراد مبتکر یا تمایلی برای تولید ندارند و یا در تولید، توانمند نیستند، تاکید کرد: مرکز رشد با ایجاد بستر مناسب برای ایجاد دانش فنی، تولید و فروش محصول و دانش فنی گام برمی‌دارد.

انتهای پیام/86011/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول