اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در واکنش به انتشار تصاویر و درج یک خبر از سوی شهرداری شیراز مطرح شد

رفع اشکال کیفی یک پروژه به معنای تخریب آن نیست

به‌دنبال درج خبری مبنی بر تخریب بخشی از تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد (بصیرت)، مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز گفت: رفع اشکال کیفی در بتن بخش کوچکی از یک پروژه عظیم، تخریب معنی نمی‌دهد.

رفع اشکال کیفی یک پروژه به معنای تخریب آن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر حوزه ریاست شهردار شیراز،‌ مرتضی مستمع اظهار داشت: در هر پروژه‌ای، کنترل کیفیت کار نخستین حرف را زده و می‌زند و این ویژه تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد و شهر شیراز نبوده و در هر جای ایران و جهان مرسوم است.

وی با تاکید بر اینکه تمام اجزای این تقاطع و سایر پروژه‌های شهرداری توسط مهندسان ناظر، با استفاده از شیوه‌های علمی و آزمایشگاهی، کنترل شده و می‌شود، گفت: در این تقاطع تاکنون بیش از 2 هزار و 300 متر مکعب بتن‌ریزی انجام شده که تنها در 14 متر مکعب آن، آزمایش‌های کنترل کیفی جواب مطلوب و مورد نظر را نداده است.

وی ادامه داد: کیفیت پایین بتن در هر فعالیت عمرانی با این وسعت امری دور از انتظار نیست، علت آن نیز یا عامل انسانی یا دستگاه‌ها و سایر موارد است و وظیفه ما کنترل کار و اصلاح در هر بخش یا هر مقطع از کار است.

مستمع با تصریح اینکه بتن این پل باید 450 کیلوگرم بر سانتی‌متر فشار را تحمل کند، گفت: در بخشی که اکنون دستور تخریب و اجرای مجدد کار صادر شده، این عدد 380 بوده است.

این مسئول یادآور شد: هرچه کار کیفی‌تر باشد، به نفع شهروندان است و ترجیح می‌دهیم کار را با کیفیت انجام دهیم، وگرنه شاید می‌توانستیم از این موضوع رد شده و بگوییم بتن تقویت شود.

مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه بازدید از پروژه و سایر پروژه‌های شهرداری و دیدن روند کار برای همگان امکان‌پذیر است، ادامه داد: حال در این میان برخی نیز بدون تحقیق و پرسش موضوعاتی را منعکس می‌کنند که واقعیت ندارد.

                                         

وی اضافه کرد: طراحی اجزای مختلف تقاطع غیرهمسطح معالی‌آباد هیچ ایراد و اشکالی نداشته و ندارد و ما تمام اجزای این پروژه را از ابتدا تاکنون به لحاظ کیفی بررسی کرده‌ایم و به کار اطمینان داریم و تا انتها منطبق بر اصول علمی روز جهان، جلو می‌رویم.

به گزارش فارس، تقاطع غیرهمسطح بصیرت (معالی‌آباد) به ادعای شهردار شیراز یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین پروژه‌های عمرانی در این کلان‌شهر به‌شمار می‌رود که تمام کار از مطالعه تا طراحی و ساخت، توسط مهندسان و نیروهای متخصص بومی، انجام شده است.

توضیحات مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز، در پی انتشار تعدادی تصویر و مطلب حاکی از دوباره‌کاری عوامل اجرایی دست‌اندرکار این پل در یکی از سایت‌های خبری شیراز به رسانه‌های گوناگون این شهر ارسال شده است.

در عین حال مسئولیت دوباره‌کاری‌ها و در نتیجه افزایش زمان اجرای پروژه و اتلاف وقت شهروندان، از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته نشده است.

انتهای پیام/‌2448/ن/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول