به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل دفتر حوزه ریاست شهردار شیراز، مرتضی مستمع اظهار داشت: در هر پروژهای، کنترل کیفیت کار نخستین حرف را زده و میزند و این ویژه تقاطع غیرهمسطح معالیآباد و شهر شیراز نبوده و در هر جای ایران و جهان مرسوم است.
وی با تاکید بر اینکه تمام اجزای این تقاطع و سایر پروژههای شهرداری توسط مهندسان ناظر، با استفاده از شیوههای علمی و آزمایشگاهی، کنترل شده و میشود، گفت: در این تقاطع تاکنون بیش از 2 هزار و 300 متر مکعب بتنریزی انجام شده که تنها در 14 متر مکعب آن، آزمایشهای کنترل کیفی جواب مطلوب و مورد نظر را نداده است.
وی ادامه داد: کیفیت پایین بتن در هر فعالیت عمرانی با این وسعت امری دور از انتظار نیست، علت آن نیز یا عامل انسانی یا دستگاهها و سایر موارد است و وظیفه ما کنترل کار و اصلاح در هر بخش یا هر مقطع از کار است.
مستمع با تصریح اینکه بتن این پل باید 450 کیلوگرم بر سانتیمتر فشار را تحمل کند، گفت: در بخشی که اکنون دستور تخریب و اجرای مجدد کار صادر شده، این عدد 380 بوده است.
این مسئول یادآور شد: هرچه کار کیفیتر باشد، به نفع شهروندان است و ترجیح میدهیم کار را با کیفیت انجام دهیم، وگرنه شاید میتوانستیم از این موضوع رد شده و بگوییم بتن تقویت شود.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز با تاکید بر اینکه بازدید از پروژه و سایر پروژههای شهرداری و دیدن روند کار برای همگان امکانپذیر است، ادامه داد: حال در این میان برخی نیز بدون تحقیق و پرسش موضوعاتی را منعکس میکنند که واقعیت ندارد.
وی اضافه کرد: طراحی اجزای مختلف تقاطع غیرهمسطح معالیآباد هیچ ایراد و اشکالی نداشته و ندارد و ما تمام اجزای این پروژه را از ابتدا تاکنون به لحاظ کیفی بررسی کردهایم و به کار اطمینان داریم و تا انتها منطبق بر اصول علمی روز جهان، جلو میرویم.
به گزارش فارس، تقاطع غیرهمسطح بصیرت (معالیآباد) به ادعای شهردار شیراز یکی از ماندگارترین و تاثیرگذارترین پروژههای عمرانی در این کلانشهر بهشمار میرود که تمام کار از مطالعه تا طراحی و ساخت، توسط مهندسان و نیروهای متخصص بومی، انجام شده است.
توضیحات مدیرعامل سازمان عمران شهرداری شیراز، در پی انتشار تعدادی تصویر و مطلب حاکی از دوبارهکاری عوامل اجرایی دستاندرکار این پل در یکی از سایتهای خبری شیراز به رسانههای گوناگون این شهر ارسال شده است.
در عین حال مسئولیت دوبارهکاریها و در نتیجه افزایش زمان اجرای پروژه و اتلاف وقت شهروندان، از جمله موضوعاتی است که به آن پرداخته نشده است.
انتهای پیام/2448/ن/گ1003