اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد شهید کردستان:

کردستان در ساماندهی گلزار شهدا جایگاه 23 کشوری دارد

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان با اشاره به کار ساماندهی گلزار شهدا در 10 سال گذشته گفت: استان کردستان در زمینه ساماندهی گلزار شهدا در جایگاه 23 کشوری قرار دارد.

کردستان در ساماندهی گلزار شهدا جایگاه 23 کشوری دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، محمد سلیمانی در کارگروه ساماندهی گلزار شهدای استان کردستان که در معاونت عمرانی استانداری کردستان برگزار شد اظهار داشت: کار ساماندهی گلزار شهدا که در طول 10 سال گذشته به صورت جدی در دستور کار قرار گرفته در میان 31 استان کشور در جایگاه 21 کشوری است.

وی افزود: در سایر استان‌های کشور در زمینه ساماندهی گلزار شهدا بالغ بر 1.5 میلیارد تومان از محل درآمدهای کارخانجات شن و ماسه و بنگاه‌های زودبازده به این امر اختصاص یافته است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان اضافه کرد: در سال گذشته 455 میلیون تومان اعتبار برای ساماندهی گلزار شهدای استان در نظر گرفته شد که فقط 10 درصد این اعتبار جذب و هزینه شد.

سلیمانی با اشاره به کار ساماندهی تپه محمد شهر سنندج با همکاری اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان گفت: آسفالت 500 راه روستایی تیله‌کو شهرستان کامیاران از دیگر مصوبات کارگروه ساماندهی گلزار شهداست که به منظور دسترسی مردم منطقه به شهدای این روستا در دستور کار قرار دارد.

هزینه‌کرد ساماندهی گلزار شهدا 2 برابر استان‌های کشور است

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان ادامه داد: استان کردستان با توجه به دارا بودن شرایط اقلیمی و آب و هوایی و صعب‌العبور بودن راه‌های روستایی هزینه‌کرد ساماندهی گلزار شهدای آن در مقایسه با سایر استان‌ها 2 برابر اعتبار نیاز دارد.

وی به تعطیلی و راکد ماندن حسینیه شهر سریش‌آباد به دلیل کمبود اعتبارات لازم برای ساماندهی گلزار شهدا اشاره کرد و افزود: حسینیه سریش‌آباد در حال حاضر با 50 درصد پیشرفت فیزیکی تعطیل شده و 100 میلیون تومان اعتبار تعهد شده آن در سال گذشته محقق شده، اما نیازمند اعتبارات زیادی برای تکمیل و تجهیز آن است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان تاکید کرد: گلزار شهدا به عنوان زیارتگاه عاشقان و دارالشفای بیماران میراث گران‌بهای هشت ساله دفاع مقدس است که همه ما وظیفه داریم از آن به نحو احسن مراقبت و محافظت کنیم.  

سلیمانی یادآور شد: رسالت اصلی بنیاد شهید و امور ایثارگران ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و روحیه شهادت طلبی در جامعه اسلامی است.

وی عنوان کرد: بنیاد شهید و امور ایثارگران یک نهاد فرهنگی و اجتماعی است و عزت و سربلندی نظام جمهوری اسلامی مرهون ایثارگری کسانی است که با تقدیم بیش از 5 هزار و 500 شهید، 9 هزار جانباز و بیش از 900 آزاده سرافراز در دفاع از نظام جانفشانی کردند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران کردستان در پایان اذعان داشت: سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران استان در راستای رسالت ذاتی خود بسیار خوب عمل کرده و فعالیت‌های گسترده‌ای در راستای خدمت به خانواده شهدا انجام شده است.

انتهای پیام/‌79005/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول