اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی خبر داد

تجهیز ادارات ثبت‌احوال خراسان شمالی به سامانه صدور شناسنامه مکانیزه

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی از تجهیز ادارات ثبت احوال این استان به سامانه صدور شناسنامه مکانیزه تحت وب خبر داد.

تجهیز ادارات ثبت‌احوال خراسان شمالی به سامانه صدور شناسنامه مکانیزه

به گزارش خبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی اداره کل ثبت‌احوال خراسان شمالی، علی زاهدی‌نیا اظهار کرد: پیش از این فرایند اخذ درخواست صدور شناسنامه بالای 15 سال به صورت دستی و صدور آن به صورت مکانیزه بود که با تجهیز ادارات به این سامانه کلیه فرایند این خدمت به صورت مکانیزه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تمامی مشکلات درج اشتباه اطلاعات در شناسنامه فعلی در این طرح رفع می‌شود، افزود: چندین مرحله داده آمایی و جمع‌آوری اطلاعات برای صدور شناسنامه تحت وب انجام می‌شود.

زاهدی‌نیا تصریح کرد: در تمامی این مراحل تدابیر امنیتی و حفاظتی در نظر گرفته شده تا علاوه بر اینکه اطلاعات افراد محفوظ بماند، تغییری نیز در آن ایجاد نشود.

وی در خصوص ویژگی‌های این سامانه بیان کرد: یکی از ویژگی‌های اصلی سامانه صدور شناسنامه تحت وب، واکشی اطلاعات شناسنامه از پایگاه مرکزی سازمان ثبت احوال کشور می‌باشد که امکان  بروز خطای انسانی در درج اطلاعات هویتی صاحب شناسنامه را به حداقل ممکن می‌رساند.

مدیرکل ثبت احوال خراسان شمالی با تبیین ویژگی‌های  امنیتی این سامانه و مزایای بازخوانی اطلاعات هویتی از پایگاه اطلاعات جمعیتی، عدم امکان تغییر اطلاعات صاحب شناسنامه بدون مجوز های لازم را از ویژگی‌های کلیدی صدور شناسنامه تحت وب دانست.

وی گفت: از دیگر مزایای بهره‌مندی از این سامانه،  تکمیل تحولات و بروز نمودن اطلاعات صاحب شناسنامه در پایگاه اطلاعات کشور است.

به گزارش فارس، در آینده نزدیک  و با اتمام طرح آرشیو الکترونیکی اسناد سجلی، شناسنامه آحاد مردم بدون در نظر گرفتن محل صدور شناسنامه، در محل سکونت ایشان صادر و تحویل خواهد شد.

انتهای پیام/63001/غ/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول