اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی انتشارات بوستان کتاب

جلال حکمت و عرفان منتشر شد

کتاب جلال حکمت و عرفان یادنامه استاد علامه سید جلال‌الدین آشتیانی از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شد.

جلال حکمت و عرفان منتشر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، انتشارات بوستان کتاب تازه‌ترین اثر خود را با عنوان جلال حکمت و عرفان به قلم محمدجواد صاحبی منتشر کرد.

سید جلال‌الدین آشتیانی از ستارگان فروزان آسمان دانش و فرهنگ اسلامی و ایرانی است که جلوه جلال معرفت او از مرزهای جغرافیایی این مرز و بوم فراتر رفته و افق‌های سرزمین‌های دیگر را نیز روشن کرده است. این اندیشور که وارث دانش و اندیشه حکیمان و متألهان بزرگی چون بوعلی‌سینا، ملاصدرا و محیی‌الدین عربی است نه تنها احیاگر و مصحح آثار آنان، بلکه شارح منتقد و مدافع معتقد جریان تفکر عقلی و اشراقی تاریخ اسلام بوده و با جدیت تمام با تحجر فکری به مبارزه پرداخته و به پیشرفت فکر و فرهنگ اسلامی، کمک شایانی کرده است.

این اثر گوشه‌ای از تلاش‌های علمی و فکری این فیلسوف فرزانه را در مقاله‌هایی چند به تصویر کشیده است.

فروغ ابدیت به چاپ 32 رسید

کتاب فروغ ابدیت که تجزیه و تحلیل کاملی از زندگی پیامبر اکرم(ص) است و به قلم آیت‌الله سبحانی به رشته تحریر درآمده است به چاپ سی و دوم رسید.

در معرفی این اثر می‌خوانیم:

یکى از مقاطع بى‏نظیر تاریخ، دوران حضرت رسول(ص) از تولد تا رحلت است. در این‏باره کتاب‏هاى بسیارى از سوى مسلمانان و غیرمسلمانان نوشته شده است که متأسفانه در بیشتر آن‏ها، نقایص بی‌شمارى به چشم مى‏خورد.

«فروغ ابدیت» با قلمى روان و گویا، وقایع مهم و اساسى زندگى پیامبر اسلام (ص) را از اساسى‏ترین مدارک تاریخى اسلام نقل کرده و به تجزیه و تحلیل آنها نشسته و ایرادها و شبهه‏هاى موجود را با دلایل قوى جواب داده است.

عرب پیش از اسلام، نیاکان پیامبر(ص) نخستین جلوه حقیقت، افسانه غرانیق، معراج از نظر قرآن و حدیث و تاریخ و سفیران پیامبر(ع) بعضى از فصول این کتاب است.

انتهای پیام/2258/و30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول