اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بر اساس قانون جدید انتخابات

ارائه شناسنامه و کارت ملی الزامی است / لزومی به عکس‌دار بودن شناسنامه نیست

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم گفت: بر اساس قانون جدید انتخابات، ارائه شناسنامه و کارت ملی برای شرکت در انتخابات یازدهم ریاست جمهوری و شوراها ضروری است.

ارائه شناسنامه و کارت ملی الزامی است / لزومی به عکس‌دار بودن شناسنامه نیست

نصرت‌الله لطفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اصلاحیه قانون انتخابات اظهار کرد: در این دوره از انتخابات ارائه شناسنامه و کارت ملی برای رأی دادن ضروری است.

وی افزود: این الزام قانونی برای نخستین بار در انتخابات ریاست جمهوری یازدهم و شوراهای اسلامی شهر و روستا در نظر گرفته شده است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان قم با بیان اینکه هیچ الزامی مبنی بر عکس‌دار بودن شناسنامه برای شرکت در انتخابات وجود ندارد گفت: زمینه مشارکت حداکثری باید از طریق ابعاد گوناگون تامین شود بنابراین عکس‌دار بودن شناسنامه در این دوره الزامی نیست.

وی ادامه داد: کسانی که کارت ملی دریافت نکرده‌اند یا کارت ملی آنها مفقود شده است باید طی مدت زمان باقی مانده تا روز رأی‌گیری نسبت به دریافت کارت اقدام کنند تا مشکلی برای شرکت در انتخابات نداشته باشند.

گفتنی است در اطلاعیه‌ای که هیئت نظارت بر انتخابات شورای نگهبان در استان قم منتشر کرده در اجرای ماده 19 اصلاحی مصوب 26/10/1291 قانون انتخابات ریاست جمهوری برای شرکت در انتخابات و دادن رای، ارائه شناسنامه معتبر و کارت ملی الزامی است لیکن به صراحت ماده واحده مصوب مجلس شورای اسلامی هیچ گونه الزامی به عکس‌دار بودن شناسنامه وجود ندارد.

بنا بر این اطلاعیه واجدین شرکت در انتخابات به ویژه رای اولی‌ها اگر فاقد کارت ملی هستند باید با استفاده از فرصت محدود باقی مانده تا روز اخذ رای ضمن مراجع به ادارات ثبت احوال و اقدام بر اساس موازین، کارت ملی خود را دریافت کنند تا در تاریخ 24 خردادماه سال جاری در عمل به وظیفه دینی و بهره گرفتن از حق قانونی مصرح در قانون اساسی با هدف مشارکت در اداره امور کشور و ایفای نقش تاثیرگذار در خلق حماسه بی‌بدیل سیاسی با مشکل مواجه نشوند.

انتهای پیام/78004/غ30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول