اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر همدان:

حجاج همدان در 15 کاروان سازماندهی شده‌اند

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی هلال احمر همدان با بیان اینکه حجاج همدان در 15 کاروان سازماندهی شده‌اند گفت: با توجه به اینکه 12 پزشک سلامتی حجاج را تأئید می‌کنند، پزشکان هر کاروان باید نامه تأییدیه خود را از تهران دریافت کنند.

حجاج همدان در 15 کاروان سازماندهی شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس در همدان، عباس خاکسار صبح امروز در جلسه توجیهی پزشکان حج تمتع در سال 92 در تشریح برنامه پزشکان در سفر حج اظهار داشت: اسامی کاروان‌ها ثبت شده و ظرفیت آن‌ها تکمیل شده است.

وی با بیان اینکه جمعیت حاجیان در سفر حج تمتع یک در هزار از جمعیت کل کشور است افزود: 68 هزار نفر حاجی به حج تمتع اعزام می‌شوند که برای هر 350 نفر یک پزشک در نظر گرفته شده است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر استان همدان خاطرنشان کرد: از میان 20 پزشک مرد باید یک پزشک زن هم برای رسیدگی به حال حجاج باید حضور داشته باشد.

وی با بیان اینکه حجاج استان همدان در 15 کاروان سازماندهی شده‌اند ابراز داشت: با توجه به اینکه 8 پزشک صحت و سلامتی حجاج را تأئید می‌کنند، پزشکان هر کاروان باید نامه تأییدیه خود را از تهران دریافت کنند.

خاکسار پس از قرائت میثاق‌نامه پزشکان تأکید کرد: پزشکان حاضر پس از آن امضاء، آن را به مرکز پزشکی تحویل دهند، چرا که هر پزشک با امضاء این میثاق‌نامه، تمام و کمال خود را برای خدمت‌رسانی به حجاج در اختیار آنها قرار می‌دهد. 

وی در تشریح دستورالعمل معاینات پزشکی خطاب به پزشکان گفت: از به همراه بردن افرادی که استطاعت جسمی ندارند جداً خودداری کنند.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی سازمان هلال احمر استان همدان ارجاع افراد بالای 50 سال و در برخی موارد زیر 50 سال برای گرفتن نوار قلب و هماهنگی آنها با درمانگاه مربوطه، ارجاع افراد برای مشاوره تخصصی در صورت نیاز، احتیاط در مورد بیماری‌های واگیردار و بیماری‌های زنان را از دیگر موارد مهم این دستورالعمل عنوان کرد.

وی در خصوص پیشگیری از وقوع بیماری‌ها در بین حجاج ابراز داشت: با توجه به اینکه جابجایی و اختلال آب و هوایی باعث بروز بیماری‌ها در بین حجاج می‌شود لازم است تمام پیشگیر‌ی‌ها انجام شده و آگاهی‌های لازم به کاروان‌ها و حجاج داده شود.

وی در راستای جلوگیری از مرگ و میر و بیماری‌های سخت در سفر حج خطاب به پزشکان تأکید کرد: سخت‌گیری در انجام معاینات بسیار ضروری است چرا که برگرداندن حجاج بیمار از عربستان بسیار مشکل است. 

انتهای پیام/2499/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول