اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

درخواست نماینده بوشهر در شورایعالی استان‌ها:

کلان‎شهرها کمک‎های خود را به مناطق زلزله‎زده بوشهر دریغ نکنند

نماینده بوشهر در شورایعالی استان‎ها از شورای شهر تهران و کلان شهرهای ایران خواست که از کمک‎ به حادثه‎دیدگان زلزله اخیر در استان بوشهر دریغ نکنند.

کلان‎شهرها کمک‎های خود را به مناطق زلزله‎زده بوشهر دریغ نکنند

ابراهیم مرادی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: امنیت و جایگاه بوشهر بر هیچ کس پوشیده نیست، بوشهر با 700 کیلومتر مرز آبی با خلیج فارس سابقه مبارزاتی با استعمارگران انگلیسی و رشادت رئیسعلی دلواری و حتی در دفاع مقدس نام‎آورانی همچون شهیدان مهدوی، توسلی و بیژن گرد شهیدان جنگ مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، جزیره مقاوم خارک با بیش از دو هزار و 700 بار حمله نظامی و موشکی دوران دفاع مقدس، وجود انرژی هسته‎ای و نیروگاه اتمی بوشهر که پروژه جسارت و ایستادگی ایرانیان است.

وی افزود: وجود بیش از 10 شرکت عظیم پتروشیمی، پالایشگاه‎های متعدد گازی و صید و صیادی و ملوانی و کشاورزی زمستانی و ... اینها از پتانسیل‎های این استان است.

مرادی اضافه کرد: وجود 5 فرودگاه در این استان همه و همه نشان از اهمیت این استان دارد، آیا روند توسعه و عدالت و زیرساخت‎ها در این استان مورد رضایت است؟ سئوال مردم این است در هنگام شروع نیروگاه اتمی بوشهر بیمارستانی مجهز راه‎اندازی و حتی در زمان جنگ نیز منشا خیر بود چرا وزارت نفت حاضر نیست یک بیمارستان فوق تخصصی برای پرسنل خود و مردم عزیز استان بوشهر در آنجا دایر کند.

وی ادامه داد: تا کی مردم ما دود و دم و آلایندگی پالایشگاه‎های متعدد را شاهد باشند، در استان ما حتی شهری را سراغ دارم که سالن اجتماعات ندارند اما همکاران عزیز شورایی مهم‎ترین علتی که سبب شد تا نطقی پیش از دستور داشته باشم پرداختن و اطلاع‎رسانی در رابطه با زلزله مرگبار شهر شنبه است.

نماینده بوشهر در شورایعالی استان‎ها یادآور شد: روزی که خبر زلزله به سراسر ایران مخابره شد تنها چیزی که در ذهنمان تداعی شد لرزیدن زمین، افتادن ساعت از روی میز و نهایتا شکستن چند شیشه و ترک خوردن دیوار چند خانه بود اما واقعیت آنجا رنگ و بوی دیگری داشت.

مرادی بیان کرد: شهر شنبه عصر حجر نیست، شهری از جنس نخل و دریاست که یک ماه پیش زلزله امانش نداد و اکنون مردمی مانده‎اند با تلی از سنگ و کلوخ که همبازی کودکانشان شده است.

وی خاطرنشان کرد: چادرهای سفید با علامت سرخ هلال احمر سرپناهشان شده تا در گرمای سوزان باد معروف بوشهری و سیل این دشت واژگون شده شب را در آن صبح کنند اما مردم غمدیده شنبه علاوه بر آن زلزله مرگبار که شاهد کشته شدن عزیزانشان بودند، اخیرا سیل ویرانگری نیز تقریبا اقلام امدادی که در این مدت بین مردم توزیع شده بود اعم از پتو، چادر و اقلام خوراکی خود را از دست دادند.

نماینده بوشهر در شورایعالی استان‎ها گفت: طبق آمارها معادل بارندگی یکسال استان بوشهر طی دو ساعت رخ داد و آنهم در منطقه زلزله‎زده بخش شنبه و طسوج و اما همکاران عزیز و شما مردم ایران اسلامی که از طریق رسانه‎ها صدای مرا می‎شنوید، شنبه تنها شهر ایران است که خط اینترنت، بانک، پمپ بنزین ندارد و راه مواصلاتی درستی هم ندارد.

مرادی افزود: چقدر شورای شهر و بخشدار آن پیگیر بودند که آنتن موبایل آنجا دایر شود، امرار معاش مردم به سختی انجام می‎شود و آمار مهاجرت بسیار زیاد است و کمترین اداره در آنجا مستقر است و هرچند از زمان وقوع زلزله در بخش شنبه و طسوج شاهد حضور به موقع مدیریت ارشد استان، دستگاه‎های اجرایی و نیروهای نظامی و انتظامی بوده‎ایم که سبب شد بخش عمده از مشکلات مردم در این مناطق مدیریت شود، اما بارش‎های اخیر خسارات زیادی را به مردم وارد کرده است.

وی ادامه داد: به عنوان عضوی از جامعه شورایی استان بوشهر ضمن تشکر از ریاست محترم شورایعالی استان‎ها که هم پیام تسلیت و ابراز همدردی صادر کردند و هم با تماس تلفنی جویای حال مردم شنبه از طریق شورای آن شهر شدند، درخواستم از شورای شهر تهران و شوراهای کلانشهرهای ایران اسلامی این است که کمک‎های نقدی خود را به زلزله‎زدگان و سیل‎زدگان شهر شنبه دریغ نکنند و انتظار آن است که همچنان که در زلزله آذربایجان هموطنان را یاری کردند و حضور یافتید زلزله‎زدگان ما را نیز یاری کنند و در پایان لازم به ذکر است که حضور پرشور مردم در انتخابات شوراها و ریاست جمهوری قطعا برگ زرینی در افتخارات این مردم عزیز خواهد بود.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول