اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج خبر داد

اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار برای آیین معنوی اعتکاف در کرج

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر کرج از اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار از سوی شورای اسلامی شهر کرج برای برگزاری آیین معنوی اعتکاف در کرج خبر داد.

اختصاص 600 میلیون ریال اعتبار برای آیین معنوی اعتکاف در کرج

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، داود وحیدی عصر امروز در نشست شورای فرهنگ عمومی فردیس کرج اظهار داشت: از این میزان بودجه مصوب 300 میلیون ریال به کرج، 150 میلیون ریال مهرشهر و 150 میلیون ریال به منطقه فردیس اختصاص داده شده است.

وی ادامه داد: این سنت معنوی بهترین وسیله برای خودشناسی انسان است، بنابراین از این فرصت باید به بهترین نحو ممکن استفاده شود.

وحیدی گفت: با اجرای برنامه‌های معنوی از جمله اعتکاف در کنار تقویت برنامه‌های فرهنگی و بسترسازی در زمینه تقویت روحیه ایمان و اعتقاد در جوانان می‌توان به معنویت حاکم بر فضای روحانی مساجد و ماه رجب نزدیک شد.

وی افزود: شورای اسلامی و شهرداری کرج در برنامه‌های فرهنگی شهر همیشه همکاری داشته و دارند و باید تلاش شود تا برنامه‌های اعتکاف هر سال باشکوه‌تر برگزار شود.

در ادامه این نشست، حجت‌الاسلام فلاح، دبیر شورای فرهنگ عمومی فردیس نیز طی سخنانی گفت: 10 مسجد و مصلای امام خمینی (ره) فردیس برای انجام فریضه معنوی اعتکاف در نظر گرفته شده است.

وی ابراز داشت: آیین اعتکاف امسال سوم تا پنجم خردادماه در مساجد و مصلای این منطقه با حضور مردم دیندار و مومن برگزار می‌شود.

این مسئول ابراز داشت: در سال‌های اخیر سنت حسنه اعتکاف با استقبال خوب مردم به ویژه جوانان احیا شده است.

وی گفت: اعتکاف یکی از سنت‌های حسنه دین مبین اسلام است و پیامبر اکرم (ص) در بیان اهمیت آن می‌فرمایند: کسانی که از روی ایمان و اعتقاد معتکف می‌شوند، خداوند گناهان آنها را می‌بخشد.

فلاح در پایان بیان داشت: بسیاری از ناهنجاری‌های اجتماعی و فرقه‌های مختلف ناشی از ضعف برنامه‌های فرهنگی در جامعه است که می‌توان با افزایش این برنامه‌ها از جمله رونق‌بخشی به اعتکاف در کنار تقویت اعتقادات و باورهای دینی جوانان روند آسیب‌های اجتماعی تهدیدکننده جوانان را تا حد ممکن کاهش داد.

انتهای پیام/2302/ذ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول