اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در گفت‌وگو با فارس:

رشد 6 درصدی ثبت‌نام داوطلبان نسبت به دوره قبل /16 خرداد آغاز رسمی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی از رشد شش درصدی ثبت‌نام داوطلبان انتخابات شوراها خبر داد و گفت: 16 خرداد ماه جاری به صورت رسمی تبلیغات چهارمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی آغاز و 22 خرداد پایان می‌یابد.

رشد 6 درصدی ثبت‌نام داوطلبان نسبت به دوره قبل /16 خرداد آغاز رسمی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا

علی‌اصغر رشید در گفت‌و‌گوی اختصاصی با خبرنگار سیاسی فارس در مشهد، با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: در مجموع 18 هزار و 522 نفر در استان خراسان‌رضوی داوطلب عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا شده‌اند که از این تعداد 7،35 درصد 30 تا 40 سال و 33 درصد دارای سنین 40 تا 50 سال هستند؛ همچنین 2،20 درصد هم بین 50 تا 60 سال، 9،7 درصد 60 تا 70 سال و 2،3 درصد هم بیش از 70 سال سن دارند.

وی با اشاره به تعداد ثبت نامی‌ها در دوره گذشته انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا به میزان 17 هزار و 500 نفر افزود: در این دوره شاهد رشد شش درصدی تعداد داوطلبان نسبت به ‌دوره قبل هستیم؛ میزان مشارکت بانوان نیز در این دوره در مقایسه با دوره گذشته 50 درصد افزایش داشته‎ است.

رصد صلاحیت کمتر از پنج درصد از سوی هیئت‌های اجرایی

وی با اشاره به عدم احراز صلاحیت 4.5 درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهر و روستا خاطرنشان کرد:‌ از مجموع داوطلبان، صلاحیت حدود 17 هزار و 400 نفر احراز شده و کمتر از پنج درصد شامل 847 مرد و 30 زن احراز نشده است.

به گفته معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان‌رضوی عدم احراز صلاحیت این داوطلبان به معنای رد صلاحیت نبوده و بعد از شکایت از سوی افراد معترض به بررسی صلاحیت‌ها، آمار نهایی از سوی هیئت نظارت اعلام می‌شود.

وی متذکر شد: همچنین پس از بررسی صلاحیت‌ها از سوی هیئت نظارت باز هم داوطلبان و معترضان می‌توانند در فرصتی 10 روزه اعلام شکایت کنند تا بدین صورت صلاحیت‌های به خوبی رسیدگی شود.

رشید در ادامه در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با میزان تحصیلات داوطلبان گفت: در مجموع 99/60 درصد داوطلبان این دوره دارای تحصیلات زیر دیپلم و 93/15 درصد دیپلم هستند؛ همچنین 57/4 درصد فوق دیپلم، 42/14 درصد لیسانس، 96/2 درصد فوق لیسانس 58/0 درصد دکترا و 55/0 درصد نیز مدارک حوزوی دارند.

16 خرداد آغاز رسمی تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا

وی با اشاره به زمان آغاز رسمی تبلیغات چهارمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا اظهار کرد: 16 خرداد ماه تبلیغات شوراهای اسلامی شهر و روستا به صورت رسمی آغاز و تا هفت روز ادامه پیدا می‌کند بدین معنا که 22 خردادماه سال جاری تبلیغات به پایان می‌رسد.

80 هزار نفر دست‌اندرکار برگزاری انتخابات در خراسان‌رضوی

رئیس ستاد انتخابات خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مجموع نیروهای به کارگرفته شده اذعان داشت: حدود 80 هزار نفر در قالب هیئت‎های نظارت، اجرایی، تدارکات، حفاظت، امنیت، پشتیبانی، حمل و نقل و غیره در برگزاری دو انتخابات پیش‌رو دخیل هستند.

وی یادآور شد: 9 هزار صندوق شامل چهار هزار و 500 صندوق مربوط به انتخابات شوراها و همین 4 هزار و 500 صندوق نیز برای اخذ آرای مردم در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌بینی شده است.

تاکنون هیچ تخلف محرزی گزارش نشده است/با هر تخلفی به صورت قانونی برخورد می‌کنیم

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان رضوی در بخش پایانی سخنان خود در ارتباط با تخلفات انتخاباتی و نحوه برخورد با این تخلفات گفت: تخلفات انتخاباتی از طریق کمیته پیشگیری از جرایم انتخابات دادگستری خراسان رضوی رصد و رسیدگی می‌شود؛ تاکنون تخلف محرزی گزارش نشده است ولی در عین حال شائبه‌ها و شبهاتی بوده که ما نیز در پی آن تذکراتی داده‌ایم.

رشید با بیان اینکه هر جا شائبه تخلف انتخاباتی هم باشد از طریق کمیته پیشگیری از جرایم انتخابات فورا رسیدگی می‌شود، تصریح کرد:‌ همه شرایط برگزاری یک انتخابات سالم و آرام فراهم است و ان‌شاءالله شاهد برگزاری انتخاباتی با حضور حداکثری و پرشور ملت همیشه در صحنه و ولایتمدار خواهیم بود؛ قطعا ما نیز به عنوان امانتدار مردم با هر تخلفی برخورد قانونی می‌کنیم.

انتهای پیام/70003/صا40/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول