اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با کمک مالی بانک توسعه اسلامی انجام می‎شود

90 میلیون یورو برای تکمیل شبکه آبیاری قره‌سو –زرینگل در علی‎آبادکتول

مدیر عامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان از امضا تفاهمنامه اولیه مالی بین این شرکت و بانک توسعه اسلامی برای اجرای شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو – زرینگل خبر داد.

90 میلیون یورو برای تکمیل شبکه آبیاری قره‌سو –زرینگل در علی‎آبادکتول

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‌ای گلستان، ایرج حیدریان اظهار داشت: طی جلساتی که با حضور کارشناسان و مدیران شرکت مدیریت منابع آب ایران، شرکت آب منطقه‌ای گلستان، اقتصاد و دارایی و هیئت اعزامی بانک توسعه اسلامی برگزار شد، در نهایت تفاهمنامه اعطای وام به مبلغ 90 میلیون یورو، برای اجرای پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو – زرینگل به شرکت آب منطقه‌ای گلستان امضا شد.

وی با اشاره به روند اعطای این وام و بازدید هیئت اعزامی از طرح سد و شبکه قره‌سو - زرینگل گفت: با اخذ این وام، مناقصات انتخاب پیمانکار و مشاور طبق برنامه پیش‌بینی شده انجام خواهد گرفت و عملیات اجرایی آن در آینده نزدیک آغاز می‌شود.

حیدریان افزود: پروژه شبکه آبیاری و زهکشی قره‌سو – زرینگل یکی از بزرگترین پروژه‌های شبکه آبیاری و زهکشی استان گلستان است که با هدف بهبود و توسعه اراضی کشاورزی، بالا بردن راندمان انتقال و توزیع آب، بهره‌وری بهینه از آب موجود، پیاده‌سازی الگوی کشت مناسب، توسعه صنعت توریسم و گردشگری، پرورش ماهی و ایجاد اشتغال پایدار اجرا می‌شود.

سطح این شبکه که در قالب وام بانک توسعه اسلامی اجرایی می‌شود بالغ بر 16 هزار هکتار است که در شمال غربی شهرستان علی‎آبادکتول قرار دارد.

انتهای پیام/2307/خ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول