اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان:

الوند با شعار و شعور کوهنوردان همدانی‌ها پاکسازی شد

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان گفت: همایش بزرگ پاکسازی کوهستان با حضور 600 نفر از کوهنوردان همدانی 27 اردیبهشت ماه با شعار کوهستان پاک در ارتفاعات الوند برگزار شد.

الوند با شعار و شعور کوهنوردان همدانی‌ها پاکسازی شد

مهدی کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس همدان با اشاره به برگزاری همایش کوهنوردی کوهستان پاک اظهار داشت: همایش کوهستان پاک هر ساله با هدف حفظ میراث آیند‌گان در راستای پاکسازی کوهستان الوند برگزار می‌شود.

وی افزود: در این همایش که به همت مؤسسه قرض‌الحسنه مهر میهن و هیئت کوهنوردی استان همدان برگزار شد 600 نفر از کوهنوردان همدان در هوایی بهاری در حرکت بسیار ارزشمند به جمع‌آوری زباله‌های مسیر گنجنامه و میدان میشان کردند و به وسیله کیسه‌هایی که از ابتدای مسیر در اختیار آنها قرار گرفته بود این زباله‌ها را از فضای زیبا و پاک الوند خارج کردند.

رییس هیئت کوهنوردی و صعودهای ورزشی همدان با بیان اینکه مؤسسه قرض‌الحسنه مهر میهن به عنوان تنها حامی مالی این همایش بود بیان کرد: در ابتدای مسیر برگه‌های قرعه‌کشی‌ به شرکت‌کنندگان در این همایش اهدا شده بود که در نهایت با کمک این مؤسسه به یک صد نفر از شرکت‌کنندگان به قید قرعه جوایز نفیسی از جمله کیسه خواب و تجهیزات ورزش کوهنوردی اعطا شد که این‌ها تنها تحفه‌ای کوچک برای این عزیزان بود تا هر چه بیشتر بتوانیم فرهنگ کوهستان پاک را بین مردم این شهر رواج دهیم.

وی تأکید کرد: همدان با داشتن کوه زیبا و سرافراز الوند همدان در جای جای ایران شناخته شده و می‌توان از این ظرفیت در راستای همایش‌های کوهنوردی در استان و شناساندن همدان در بخش گردشگری استفاده کرد.

کرمی با بیان اینکه ایران با داشتن کوه‌های سر به فلک کشیده از استعدادهای خدادادی برای ورزش کوهنوردی برخوردار است به خبرنگار ورزشی فارس همدان گفت: کوهنوردی فواید زیادی دارد که می‌توان به تأثیر کوهنوردی در باز شدن مویرگ‌های بدن، تأثیر کوهنوردی در جلوگیری از بیماری‌های قند خون (دیابت)، تاثیر کوهنوردی در از بین رفتن چربی بدن، تأثیر کوهنوردی در زیاد شدن میزان خون در عضلات اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: الوند همدان می‌تواند به یکی از تفرجگاه‌های اصلی برای مردم همدان تبدیل شود که با توجه به ظرفیت این کوهستان با داشتن فضاهای زیبا و دیدنی و رودخانه زیبا می‌تواند باعث ایجاد شادابی و نشاط در جامعه شود اما نباید به سمت برویم که با زباله‌سازی در این محل ایجاد تخریب کنیم.

کرمی با اشاره به فرهنگ‌سازی در این زمینه گفت: باید در اشاعه فرهنگ کوهستان پاک فعالیت‌های گسترده‌ای را انجام دهیم تا از این فضای پاک و زیبا بهتر استفاده کنیم.

انتهای پیام/89018/ح20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول