اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به بهانه سی‌ویکمین سالروز آزادسازی خرمشهر ـ 15

18 ماه در اسارت عراقی‌ها بودم / هیچ‌گاه امیدم را از دست ندادم

جانباز 70 درصدی رامهرمز گفت: وقتی پس از 18 ماه اسارت که به کشورم بازگشتم با وجود اینکه از ناحیه دو چشم نابینا شده بودم امیدم را از دست ندادم و به ادامه تحصیل مشغول شدم.

18 ماه در اسارت عراقی‌ها بودم / هیچ‌گاه امیدم را از دست ندادم

سعید خورشیدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رامهرمز اظهار کرد: در حال حاضر با وجودی‌ که از ناحیه دو چشم نابینا هستم ولی هیچ‌گاه امید به آینده را از دست نداده‌ام و به کار وکالت مشغولم.

* شرح اسارت

وی خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس در عملیات شکست حصر آبادان، عملیات رمضان و والفجر مقدماتی از طریق جهاد سازندگی اعزام شدم.

جانباز 70 درصدی رامهرمزی افزود: در عملیات والفجر مجروح شدم و در عملیات خیبر نیز پس از جراحت از ناحیه دست، کمر و چشم توسط عراقی‌ها به اسارت درآمدم و در اردوگاه موسل دو، حدود 18 ماه در اسارت عراقی‌ها بودم.

* نحوه نابینایی

وی تصریح کرد: در عملیات خیبر و پس از اسارت به دست عراقی‌ها گلوله به چشم‌هایم اصابت کرده بود.

خورشیدی اظهار کرد: یک چشمم که نابینایی‌اش را کاملا از دست داده بود را تخلیه کردند ولی چشم چپم که مقدار کمی بینایی داشت به علت عدم رسیدگی و درمان به موقع بینایی آن هم از دست رفت و از هر دو چشم نابینا شدم.

*نحوه آزادی

وی عنوان کرد: در سال 62 که به اسارت درآمدم چند ماه را به صورت مفقودالاثر بودیم و از سوی عراق اعلام اسارت ما به صلیب سرخ گزارش نشد ولی برخی از اسرای عراقی آزاد شده توسط ایران به دلیل نشان دادن حسن نیتشان ما را شناسایی کردند و به صلیب سرخ اعلام کردند.

این جانباز دوران دفاع مقدس اضافه کرد: پس از شناسایی، توسط صلیب سرخ مقدمات آزادی ما فراهم شد و پس از 18 ماه اسارت، من و تعدادی دیگر از مجروحان آزاد شدیم.

* پیشرفت در زندگی و حرکت رو به آینده

وی گفت: وقتی که به کشورم بازگشتم با وجود اینکه از ناحیه دو چشم نابینا شده بودم اما امیدم را از دست ندادم و به ادامه تحصیل مشغول شدم.

خورشیدی اظهار کرد: در حال حاضر کارشناس ارشد حقوق هستم و با اخذ پروانه کارآموزی وکالت از کانون دادگستری به حرفه وکالت در تهران مشغول هستم.

* توصیه به جوانان

وی با تاکید بر اینکه جوانان امروز هم مثل آن دوران چه بسا بهتر از ما در صحنه هستند و با دید و بصیرت بیشتری که دارند قطعا به وظایفشان آشنا هستند، گفت: امیدوارم با روحیه‌ای  که در جوانان ما وجود دارد هدایت و سرنوشت آینده این مملکت را به‌دست گیرند و آینده سازان موفقی شوند.

انتهای پیام/ 72012/صا20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول