اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی سال 91 صورت گرفت

انجام بیش از 3 هزار مورد رفع حریم از شبکه‌های برق همدان

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان گفت: سال گذشته 442 مورد رفع حریم از شبکه‌های 20 کیلوولت، 2 هزار و 971 مورد رفع حریم از شبکه‌های فشار ضعیف و یک هزار و 18 مورد نیز شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز صورت گرفت.

انجام بیش از 3 هزار مورد رفع حریم از شبکه‌های برق همدان

ایرج والیزاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان با اشاره به عملکرد دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان اظهار کرد: ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح جامعه و افزایش ایمنی تأسیسات و تجهیزات شرکت و نظارت بر اجرای اصول ایمنی از مهمترین برنامه‌های ما به شمار می‌رود و باید مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: طی سال گذشته در این راستا اقدامات قابل توجهی صورت گرفت که از آن جمله می‌توان به تشکیل جلسات کمیته عالی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل اشاره کرد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان با اشاره به تشکیل شش جلسه کمیته عالی ایمنی، مدیریت بحران و پدافند غیر عامل در سال گذشته تصریح کرد: در این جلسات مصوباتی داشته‌ایم که 21 مصوبه اجرایی شده و شش مصوبه نیز در دست اقدام است.

وی بیان داشت: در واحدهای اجرایی نیز 158 جلسه گردهمایی ایمنی با 9 هزار و 575 نفر ساعت، 124 جلسه کمیته حفاظت و ایمنی با 893 نفر ساعت و 27 جلسه با پیمانکاران برابر با یک هزار و 476 نفرساعت برگزار شد.

والیزاده با اشاره به اهمیت رفع حریم و شناسایی نقاط حادثه‌خیز عنوان کرد: طی سال گذشته در این راستا 442 مورد رفع حریم از شبکه‌های 20 کیلوولت، 2 هزار و 971 مورد رفع حریم از شبکه‌های فشار ضعیف و یک هزار و 18 مورد نیز شناسایی و اصلاح نقاط حادثه‌خیز صورت گرفته است.

*ارتقای فرهنگ ایمنی در سطح جامعه مدنظر باشد

وی ادامه داد: در راستای ایمن‌سازی شبکه‌های برق، شبکه‌های عرضی جاده‌های اصلی استان شناسایی و صورت برداری شده‌اند و ضمن اطلاع به واحدهای اجرایی اقدامات لازم برای رفع خطر از این نقاط انجام شد.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان شناسایی موارد ناایمن پست‌های زمینی توزیع را از دیگر اقدامات دفتر ایمنی عنوان کرد و افزود: تمام پست‌های زمینی عمومی و اختصاصی بازدید و سرکشی شد و ضمن شناسایی موارد غیر ایمن به اطلاع تمام مدیران واحدهای اجرایی رسید که با تخصیص اعتبارات لازم تمام موارد مرتفع شد.

به گفته وی طی سال گذشته 367 نفر از کارکنان ایمن‌کار توسط واحدهای اجرایی و دفتر ایمنی تشویق و 21 نفر از کارکنان غیر ایمن‌کار نیز تنبیه شده‌اند.

والیزاده تأثیرگزاری برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در ارتقای فرهنگ رعایت ایمنی را مهم ارزیابی کرد و بیان داشت: در این زمینه 3 هزار و 700 پیامک هشدار‌های ایمنی از طریق سامانه پیام کوتاه برای تمام کارکنان و کارگران سطح شرکت ارسال شده است.

وی با اشاره به چاپ مقالات و پیام‌های ایمنی در ماهنامه پیک برق تصریح کرد: برگزاری مسابقات ورزشی، اجرای مسابقات فرهنگی با موضوع بهترین شعار ایمنی، توزیع 10 هزار نسخه بروشور ایمنی در نمازهای جمعه شهرستان‌ها، تهیه و توزیع لوح فشرده با عنوان ایمنی برای کودکان و  تهیه لوح فشرده آموزشی برای کامیون‌داران و داربست‌کاران از دیگر برنامه‌های فرهنگی و آموزشی شرکت توزیع نیروی برق بوده است.

*برگزاری 5 هزار و 897 نفرساعت دوره آموزشی پدافند غیر عامل

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان از دیگر اقدامات فرهنگی و آموزشی را پیگیری و برگزاری دوره‌های آموزشی اعلام شده از سوی شرکت توانیر برای تمام پیمانکاران در سطح استان با همکاری مراکز فنی ‌و حرفه‌ای استان برشمرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش یک روزه مدیریت ریسک به کمک معاونت منابع انسانی اظهار داشت: با همکاری این معاونت طی سال 91 یک هزار و 472 نفر ساعت دوره آموزشی بازآموزی کار بر روی شبکه‌های فشار متوسط، 520 نفر ساعت دوره آموزشی ایمنی برق و 5 هزار و 897 نفر ساعت نیز دوره آموزشی پدافند غیر عامل و کلاس‌های ایمنی پیگیری و اجرا شده است.

والیزاده از تهیه و به کارگیری نرم‌افزار ایمنی در سطح استان خبر داد و افزود: از دیگر برنامه‌های ما که طی سال گذشته با جدیت دنبال می‌شد، کنترل و سرکشی از واحدهای اجرایی بود.

وی یادآور شد: در این راستا از تمام انبارهای سرپوشیده استان، خودروها، اکیپ‌های اجرایی در حین کار، مدارک و مستندات واحد ایمنی تمام واحدهای اجرایی و انبارهای روباز و محل دپو پایه‌های چوبی واحدهای اجرایی بازدید به عمل آمد و پیگیری‌های لازم  برای رفع موارد ناایمن آنها و ایجاد شرایط امن صورت گرفت.

مدیر دفتر ایمنی شرکت توزیع نیروی برق همدان تأکید کرد: تهیه پیش‌نویس تمام قرارداد‌ها با رویکرد ایمنی، تدوین سناریو بحران خطرات ناشی از خروج پست 230 صالح‌آباد و 63 دانشگاه بوعلی همدان و خرید و نصب 32 دستگاه GPS بر روی خودروهای اتفاقات و عملیات و آموزش کاربران آن از دیگر فعالیت‌های دفتر ایمنی محسوب می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری آزمون ایمنی و بازدید از لوازم ایمنی فردی و گروهی شرکت‌های پیمانکاری که در مرحله تأیید صلاحیت هستند، خاطرنشان کرد: از دیگر اقدامات ما طی سال 91 می‌توان به اندازه‌گیری عوامل فیزیکی محیط کار توسط مرکز تحقیقات وزارت کار و امور اجتماعی مشتمل بر میزان روشنایی، صوت و میدان مغناطیسی اشاره کرد.

انتهای پیام/89006/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول