اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

واکنش عزیزی به شایعات داغ افزایش قیمت نان

افزایش قیمت نان در اردبیل هنوز مصوب نشده است

بازار داغ شایعات مبنی بر افزایش قیمت نان تا 500 تومان به قدری داغ است که رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل به این شایعات واکنش نشان داد و همه این نرخ‌گذاری‌های احتمالی را تکذیب کرد.

افزایش قیمت نان در اردبیل هنوز مصوب نشده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل افزایش نرخ نان که در آخرین جلسه کمیسیون تنظیم بازار اعلام شد که نرخ‌های جدید تا دو هفته آینده به صاحبان نانوایی‌ها و مردم اطلاع‌رسانی می‌شود رایزنی‌های مختلف برای افزایش قیمت نان سبب شده است به طوری که این روزها در محافل مختلف شنیده می‌شود نان از اول خرداد ماه با قیمت 500 تومان شامل بربری و سنگک تعیین و نرخ‌گذاری خواهد شد در حالی که فرصت دو هفته‌ای وعده داده شده برای تعیین قیمت جدید نان به پایان رسیده اما هنوز قیمت‌های جدید اعلام نشده است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با رد نرخ‌گذاری‌های جدید که از محافل و مجالس مختلف شنیده می‌شود، اظهار داشت: قرار است نرخ پیشنهادی که قطعاً پایین‌تر از رقم شایع شده است به جلسه کمیسیون تنظیم بازار ارائه شود تا بر اساس نظرات و پیشنهادات تصمیم‌گیری نهایی صورت گیرد.

ارژنگ عزیزی با یادآوری اینکه قطعاً این نرخ‌گذاری تا آغاز ماه مبارک رمضان انجام شده و هم مردم و هم نانوایان از بلاتکلیفی در می‌آیند، خاطرنشان کرد: نباید بازار را با چنین شایعاتی ملتهب کرد چرا که در موعد مقرر نرخ‌ها اعلام شده و مردم در جریان نرخ جدید نان قرار خواهند گرفت.

وی با یادآوری اینکه قیمت نان نسبت به سایر استان‌های همجوار در اردبیل پایین‌تر است، گفت: ما تلاش خواهیم کرد این افزایش قیمت به صورت نسبی و متناسب با توان در‌آمدی مردم و معیشت آنها صورت بگیرد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که نرخ ارائه شده برای نان در استان‌های همجوار چندان فاصله‌ای با نرخ این استان ندارد اما نکته حائز اهمیت پخت نان کیفی‌تر در استان‌های همجوار نسبت به اردبیل است که به رغم افزایش قیمت در دو سال اخیر تغییر محسوسی را در کیفیت نان تولید شده نداریم و همچنان مردم از کیفیت پخت نان ناراضی هستند.

هر چند که نرخ‌های جدید اعلام نشده و همه منتظر نرخ‌گذاری جدید نان هستند اما برخی از نانوایان به پیشواز این افزایش رفتند و به بهانه‌های واهی از جمله پخت در اندازه بزرگتر و یا افزودن برخی از مواد غیر‌ضرور افزودنی به ویژه در فطیر سعی می‌کنند قیمت را 500 تومان اعلام کرده و از مشتری نیز به همین مبلغ در قبال پخت و فروش نان دریافت کنند که هیچ نهاد نظارتی نیز حاضر نیست به این نرخ‌گذاری من درآوردی نظارتی دقیق داشته باشد و با نانوایان متخلف برخورد کند.

موضوع نان و کیفیت آن که بارها از طریق رسانه‌ها و مطبوعات به آن پرداخته شده است همچنان از موضوعات نقل محافل است به طوری که به رغم مهارت‌آموزی شاطران و عوامل پخت نان کیفیت همچنان ضعیف و نامطلوب به نظر می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، خواسته واقعی مردم در کنار افزایش قیمت نان آن هم به قمیت معقول و متناسب با در‌آمد معیشتی مردم توجه به ارتقای کیفیت پخت نان است تا حداقل رضایت مردم بهتر فراهم آید.

انتهای پیام/62005/ط30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول