اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد

برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج در اردبیل

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل از برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج در استان اردبیل خبر داد.

برگزاری ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عظیم دشتی صبح امروز در جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره سراسری شعر بسیج در اردبیل اظهار داشت: این جشنواره با کسب تجارب سال‌های گذشته و با محورها و موضوعات انقلابی، ارزشی و آرمان‌گرایانه برگزار خواهد شد که علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

وی عنوان کرد: سازمان بسیج هنرمندان در راستای فضاسازی فرهنگی و ایجاد جو غالب ارزشی و معرفی و گسترش فرهنگ و مبانی ارزشی بسیج در سطح جامعه با استفاده از ابزارهای هنری و فرهنگی و ایجاد زمینه‌های رشد و بالندگی هر چه بیشتر و بهتر شعر اقدام به برگزاری این جشنواره می‌کند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل افزود: در این جشنواره ترویج شعر فاخر و مردمی در فضای رقابت سالم و سازنده مدنظر است که انتظار می‌رود در این باب با هدف‌گذاری‌های درست بتوان به آرمان مورد نظر دست پیدا کرد.

دشتی محورهای موضوعی این جشنواره را یادآور شد و ادامه داد: بازخوانی ارزش‌ها و آرمان‌های انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قالب عدالت‌طلبی‌، استقلال، آزادگی، استکبار‌ستیزی و دین‌باوری از جمله این مبانی مهم و ارزشمند است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این مسئول بیداری اسلامی و مقاومت ملل، انتظار، امید و آرمان‌گرایی، مضامین آیینی و اجتماعی به همراه حماسه اقتصادی در آیینه شعر را از جمله محورهای ششمین جشنواره سراسری شعر بسیج اعلام کرد.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل اذعان داشت: این جشنواره در سه گروه سنی الف شامل 12 تا 18 سال تمام، گروه سنی ب شامل 19 تا 36 سال و گروه سنی ج 37 سال به بالا برگزار خواهد شد.

دشتی آخرین مهلت ارائه آثار را 10 مرداد ماه سال جاری اعلام کرد و یادآور شد: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و شرکت در جشنواره می‌توانند به سازمان بسیج هنرمندان استان واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون‌های بسیج هنرمندان در سطح شهرستان‌ها مراجعه کنند.

وی با برشمردن ویژگی آثار مورد قبول جشنواره خاطرنشان کرد: در آفرینش شعر موازین زبان امروزی رعایت شده و شعرهای ارسالی نباید در سایر جشنواره‌ها شرکت داده شود و یا در کتاب و نشریه‌ای به چاپ رسیده باشد به طوری که شرکت‌کنندگان در انتخاب قالب آزاد هستند.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل گفت: این جشنواره در دو مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود و منتخبان استانی در کنار تجلیل در استان به منظور رقابت با منتخبان سایر استان‌های کشور به دبیرخانه مرکزی جشنواره معرفی می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دشتی در پایان سخنان خود برگزاری چنین جشنواره‌هایی را مفید و موثر در پیشبرد اهداف نظام اسلامی و تبیین بسیاری از حقایق نهضت حسینی و ارزشی این انقلاب توصیف کرد.

انتهای پیام/2122/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول