اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در گفت‌وگو با فارس مطرح شد

ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف تا پایان اردیبهشت

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهریار گفت: ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم معنوی اعتکاف در این شهرستان تا روز 31 اردیبهشت انجام خواهد شد.

ثبت نام از متقاضیان شرکت در مراسم اعتکاف تا پایان اردیبهشت

حجت‌الاسلام حسینعلی رضازاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهریار اظهار داشت: با توجه به اهمیت برگزاری مراسم اعتکاف و نقشی که این مراسم معنوی و مذهبی در تذهیب نفس مسلمانان و مومنان دارد، امسال برای برگزاری اعتکاف در شهریار تمهیدات ویژه‌ای اندیشیده شده است.

وی تصریح کرد: حضور در این مراسم معنوی به انسان‌ها کمک می‌کند که خود را از هیاهوهای پوچ و کاذب زندگی روزمره رها کرده و در یک محیط معنوی و روحانی، به بازسازی نفس خود بپردازد و کسانی که سابقه چندین دوره معتکف شدن را دارند، دستاوردهای بزرگ شرکت در مراسم اعتکاف را به خوبی درک کردند.

*تلاش برای جذب جوانان به مراسم اعتکاف

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان شهریار در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در این شهرستان مبنی بر اینکه چه تمهیداتی برای برگزاری مراسم اعتکاف اندیشیده شده است؟ گفت: با توجه به اینکه مراسم فوق در ماه مبارک رجب و پیش از فرارسیدن ماه رمضان انجام می‌شود و ما در آستانه ماه رجب هستیم، ثبت نام از متقاضیان در مساجد مشخص شده، آغاز شده است.

رضازاده افزود: ثبت نام فوق از صبح روز 25 اردیبهشت آغاز و تا پایان این ماه ادامه خواهد داشت و تلاش می‌کنیم تا امسال بیش از گذشته حضور جوانان را در مراسم معنوی اعتکاف شاهد باشیم.

وی تاکید کرد: هدف ما برگزاری پرشور و روحانی این مراسم با حضور جوانان و نوجوانان است و امیدوار هستیم که مردم مومن و ولایی شهریار به ویژه نسل جوان در مراسم فوق حضور جدی داشته باشند.

*40 مسجد در شهریار مراسم اعتکاف را برگزار می‌کند

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در ادامه در پاسخ به این سئوال که تعداد مساجدی که مراسم اعتکاف در آن‌ها برگزار می‌شود افزود: اکثر برنامه‌ریزی‌های اجرایی ما به بعد از ثبت نام موکول شده و منتظر میزان مشارکت مردم هستیم تا بر این اساس تصمیم‌گیری‌های لازم به ویژه در حوزه فراهم سازی امکانات را انجام دهیم.

رضازاده بیان داشت: اما براساس پیش‌بینی‌ها تاکنون 40 مسجد را در شهرستان شهریار برای برگزاری مراسم معنوی اعتکاف انتخاب کرده‌ایم اما اگر میزان متقاضیان به صورتی باشد که این تعداد مسجد جوابگوی تعداد معتکفان نباشد، به طور قطع مساجد دیگری را نیز به این جمع اضافه خواهیم کرد.

وی در پایان تاکید کرد: خوشبختانه امکانات خوبی برای برگزاری این مراسم در نظر گرفته شده است و امیدواریم با حضور گسترده مردم به ویژه جوانان بتوانیم مراسم روحانی و معنوی خوبی را شاهد باشیم.

انتهای پیام/2302/ر40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول