اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی:

شورای چهارم باید مناطق مستضعف‌نشین را در اولویت قرار دهد

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد اهمیت شوراهای شهر و روستا گفت: شورای چهارم باید حل مشکلات مناطق مستضعف‌نشین را در اولویت قرار دهد.

شورای چهارم باید مناطق مستضعف‌نشین را در اولویت قرار دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، احسان مداح صبح امروز در همایش حماسه خدمت در شورا اظهار کرد: نظام شورایی نظامی کارآمد، صحیح، هدفمند و اثرگذار است که در برخی شهرها هنوز به جایگاه اصلی خود نرسیده است.

وی حفظ و تقویت حقوق شهروندان در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی را از کارکردهای شاخص نظام شورایی خواند و تصریح کرد: اینکه تنها نظام شورایی را در حوزه عمران خلاصه کنیم اشتباهی بزرگ است.

کمترین گزارش در حوزه فرهنگ است

سردبیر سابق هفته‌نامه ندای شرق گفت: امروز مردم ما با مشکلات عمرانی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی در شهرها دست و پنجه نرم می‌کنند و رسیدن به نقطه مطلوب در صورتی است که شورای شهر به همه مشکلات توجه داشته باشد.

مداح غفلت از فرهنگ را آفت بزرگ شوراهای گذشته در بیرجند خواند و تصریح کرد: البته به خاطر برخی دخالت‌ها و کمبود اعتبارات تا حدودی به آنان باید حق داد.

وی با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های فرهنگی در بیرجند اصلا فراهم نیست، افزود: اگر نگاهی به عملکردی که دوستان شورای شهر ارائه می‌دهند داشته باشیم کمترین گزارش در حوزه فرهنگ داریم.

بیرجند شهری تمیز است/البته در شمال شهر کم‌کاری‌هایی شده است

این فعال رسانه‌ای و اجتماعی گفت: معتقدم شهروندان بیرجندی حقوقی دارند که کمتر در نظام شورایی به آن پرداخته شده و انتظار می‌رود شورای چهارم آنان را در اولویت داشته باشد.

مداح حق برخورداری از محیط زیست سالم شهری را یکی از حقوق اساسی مردم دانست که به نوعی حقوق سلامت شهروندان را در بر می‌گیرد.

وی ادامه داد: در این بخش شهر بیرجند شهری تمیز، پاک و سالم است، البته در شمال شهر به ویژه در بافت فرسوده کم‌کاری‌هایی را شاهدیم که شورای چهارم باید برنامه مدون برای آن داشته باشد.

حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان

سرپرست خبرگزاری فارس در خراسان جنوبی بر توجه جدی شورای چهارم به حقوق مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان تاکید کرد و گفت: ارتباط تولیدکننده باید با شورا تقویت شود.

مداح افزود: شورا و شهرداری تنها برای تمیزی شهر نیست و شهرداری به عنوان مسئول اداره شهری باید برای اداره بهتر شهر تولیدکنندگان را در کنار خود داشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری باید در رأس اداره هر شهری قرار بگیرد، تاکید کرد: تا زمانی که بخواهیم متکی به اعتبارات دولتی و دستگاه‌های اجرایی باشیم شهر پیشرفت نمی‌کند.

حقوق امنیت فردی و اجتماعی

قائم مقام سابق شورای اطلاع‌رسانی بیرجند به حقوق امنیت فردی و اجتماعی شهروندان اشاره کرد و گفت: ارتباط شورای چهارم با مردم اگر تقویت شود شورا می‌تواند بسیاری از مشکلات مردمی را شناسایی و با کمک خود مردم حل کند.

مداح اعتراض بیماران به جانمایی ایستگاه اتوبوس در کنار بیمارستان امام رضا(ع) آن هم در کنار بخش اعصاب را نوعی بی‌توجهی به حقوق امنیت فردی شهروندان خواند و افزود: از این دست کم‌توجهی‌ها در شهر زیاد است که شورای چهارم باید راه‌کار ارائه دهد.

وی حق ارتقای کیفیت زندگی فرهنگی و هنری، حق نقد از عملکرد و برنامه‌های مدیریت‌های شهری و حق برخورداری از آموزش، مهارت و توانمندسازی‌های شهروندی را از دیگر حقوق شهروندان خواند.

انتهای پیام/2248/خ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول