اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه چرام مطرح کرد

تخطی از قانون شرعاً حرام است / رد صلاحیت به معنای فاسد بودن نیست

امام جمعه چرام گفت: رد صلاحیت به معنای فاسد بودن نیست، بلکه انسان باتقوایی است که شانه‌های او نمی‌تواند بار ریاست جمهوری را تحمل کند.

تخطی از قانون شرعاً حرام است / رد صلاحیت به معنای فاسد بودن نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از چرام صبح امروز حجت‌الاسلام سیدجعفر طزری در مراسم افتتاح جمعیت هلال‌احمر شهرستان چرام اظهار کرد: یکی از نهادهایی که به لطف خداوند مخلصانه، بدون منت و بدون هیچ‌گونه چشم‌داشتی تاکنون در نظام مقدس جمهوری اسلامی منشأ خیرات و برکات گسترده و فراوانی بوده، جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی است که امروز از برکت این نهاد مقدس بهره‌مند خواهیم شد.

امام جمعه چرام با بیان این‌که اگر نگاهی به حوادث و اتفاقات و مسائلی که در کشور عزیزمان رخ داده و می‌دهد داشته باشیم یک پای کار را جمعیت هلال‌احمر خواهیم دید، عنوان کرد: بیشتر آنان نیروهای مردمی هستند که مخلصانه جهت کمک به همنوعان خود و به انسان‌های عاجز و درمانده گام برمی‌دارند.

وی با اشاره به این مطلب که ما تبلور هلال‌احمر را  مساعد می‌بینیم نمود واقعی هلال‌احمر را در زلزله‌ها و آسیب‌ها دانست و با اشاره به دیگر برکات جمعیت هلال‌احمر، اظهار امیدواری کرد که از این برکات در چرام بهره‌مند شویم.

این مسئول با ابراز خرسندی از اینکه پس از دو سال از شهرستانی چرام این جمعیت در چرام افتتاح شد، گفت: به لطف خداوند مردم چرام در بحث کمک به اقشار و لبیک گفتن به ندای مقام معظم رهبری هر جا که احساس شده است نظام به حضورشان نیاز دارد پای نظام بوده‌اند.

حجت‌الاسلام طزری با اشاره به حادثه سومالی و فرموده مقام معظم رهبری در خصوص کمک کردن مردم، حضور مردم چرام را نمونه‌ای از پیش قدم شدن آنان ذکر کرد و ابراز داشت: ما در چهار هفته 4 میلیون تومان فقط در بحث نماز جمعه داشتیم.

خطیب جمعه چرام با تأیید اینکه مردم وقتی احساس کنند همنوعان نیاز به کمک دارند پیشقدم می‌شوند، اظهار امیدواری کرد که از برکات حضوری هلال‌احمر در چرام استفاده برده و در کارهای خیر شرکت داشته باشیم.

وی افزود: وظیفه جمعیت هلال‌احمر فقط این نیست که به آسیب‌دیدگان کمک کرد، بلکه این فقط یک نوع کار و تلاشی است که هلال‌احمر انجام می‌دهد.

طزری با اشاره به پای کار بودن هلال‌احمر در تمام زمینه‌هایی که به کمک نیاز بوده، خاطرنشان کرد: همه ما مسئول بوده و نان نظام جمهوری اسلامی را می‌خوریم بنابراین باید پایبند قانون جمهوری اسلامی باشیم.

این مسئول با تأکید بر اینکه تخطی از قانون به گفته امام خمینی (ره) شرعاً حرام است، خاطرنشان کرد: هر کس در هر حیطه‌ای، در هر کاری اگر خدای ناکرده از قوانین تخلف کند، سلیقه‌ای عمل کرده و یا بر اساس میل و هوای نفسانی خود عمل کند حرام انجام داده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چرام در ادامه با اشاره به انتخابات و با بیان اینکه انتخابات کلید خورده است، متذکر شد: در حال حاضر در فاز دوم انتخابات یعنی رد صلاحیت و بررسی صلاحیت‌های انتخاباتی هستیم که اگر قرار است این منوی مقام معظم رهبری یعنی حماسه سیاسی به عرصه ظهور برسد باید چند کار صورت بگیرد.

وی یکی از کارها را این دانست که تمام مراحل انتخابات تا نقطه آخر باید در موازین قانون باشد و گفت: با هر سلیقه، حزب و کسی که عهد بسته و پایبند بوده باید در زیر سایه قانون باشیم.

این مسئول با اشاره به این مطلب که رد صلاحیت به معنای فاسد بودن نیست، بلکه انسان باتقوایی است که شانه‌های او نمی‌تواند بار ریاست جمهوری را تحمل کند، اضافه کرد: دشمن برنامه‌ریزی کرده بعضی از ستون‌های نظام از جمله شورای نگهبان را زیر سوال ببرد و هرگونه کردار، گفتار و عملی که خدای ناکرده شورای نگهبان را تضعیف کند کار دشمن را راحت می‌کند.

امام جمعه چرام وظیفه ما را انتخاب اصلح و شرکت در انتخابات دانست و با اشاره به خواسته مقام معظم رهبری در خصوص حماسه سیاسی آرزوی توفیق کرد که در همه عرصه‌ها و هرجا که نظام به ما نیاز داشت، پرشور حاضر شویم.

انتهای پیام/82002/ش40/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول